ראש מכון כת"ר: לקדם חוק שיאפשר לעובד להתפלל במקום עבודתו

הארכת שעון הקיץ תאחר את תפילת שחרית ותפגע בעובדים דתיים רבים. במכון כת"ר דורשים פתרון: חקיקת חוק הקובע כי לעובדים יתאפשר להתפלל שחרית במקום עבודתם, ללא פגיעה בשכרם

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 23/06/13 13:51 טו בתמוז התשעג

ראש מכון כת"ר: לקדם חוק שיאפשר לעובד להתפלל במקום עבודתו
יחצ, צילום: יחצ

בעקבות הארכת שעון הקיץ על ידי הממשלה היום (א‘) ולאור חששם של דתיים רבים מפגיעה באורח חייהם ובזמן תפילת שחרית מבחינתם, מפרסם היום מכון כת“ר נייר עמדה הקורא לכנסת לחוקק חוק אשר יאפשר לעובדים להתפלל במקום עבודתם.

בנייר העמדה כותב הרב שלמה אישון, ראש המכון, כי "לוח הזמנים של היהודי מושפע מזמני הזריחה והשקיעה: זמן תפילת שחרית תלוי בזמן הזריחה וזמן כניסת השבת, צאת השבת והמועדים תלוי בזמן השקיעה, כך שהזמנים אינם תלויים בשעון הנהוג במדינת ישראל".

למרות זאת, אין להתעלם מכך ששעון הקיץ עלול להקשות בעיקר לאפשרותו של העובד להתפלל תפילת שחרית לפני צאתו לעבודה. "ההלכה קובעת כי תפילת שחרית צריכה להתחיל כעשרים דקות לפני זריחת השמש, עם זאת ההלכה מכירה באילוצים שונים ומאפשרת להתחיל את תפילת שחרית כחמישים דקות לפני הנץ החמה, אך לא מוקדם יותר", טוען הרב אישון.

בדיקת זמני היום מעלה כי אם יונהג שעון קיץ עד סוף חודש אוקטובר, הרי שבמחצית השנייה של החודש יהיה צורך להתחיל להתפלל לאחר השעה 6 בבוקר. ההשלכה לכך היא שסיום תפילת שחרית יהיה לא לפני השעה 6:45, ובימי שני וחמישי בהם התפילה מתארכת אף מאוחר יותר. בחלק ממקומות העבודה נדרשים העובדים לצאת מביתם עוד קודם לכן - מה שלא יאפשר להם להתפלל תפילת שחרית לפני יציאתם לעבודה.

”קיימת פגיעה ברורה בעובדים המשכימים קום למקום עבודתם ואשר עלולים להיתקל בקושי בכל הנוגע לתפילת שחרית“, אומר הרב אישון, ”על כן המלצת מכון כת"ר הינה שבמקביל להארכת שעון הקיץ, תחוקק הכנסת חוק הקובע כי עובד הנדרש לצאת מביתו למקום עבודתו בטווח של פחות מארבעים דקות מזמן טלית ותפילין, יתאפשר לו להתפלל שחרית במקום עבודתו בלא ששכרו יפגע“.