ראוי שמדינת ישראל תרכוש את כל מלאי החקלאים לטובת 'אוצר בית דין'

כך אמר הרב הראשי דוד לאו בכנס לקראת שנת השמיטה בכפר הרואה. לדבריו בעיות רבות ייפתרו בעת השימוש בתוצרת למען הכלל, זאת בשונה מהמצב היום בו הסחורה נמכרת בשווקים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/01/14 17:43 ד בשבט התשעד

ראוי שמדינת ישראל תרכוש את כל מלאי החקלאים לטובת 'אוצר בית דין'
יחצ, צילום: יחצ

לקראת שנת השמיטה המתקרבת, התקיים בחמישי האחרון בכפר הרואה, כנס בעניין השמיטה בהשתתפות הרבנים הראשיים הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן, הרב אליעזר שמחה וויס, רב מושב כפר הרוא"ה ואישי ציבור נוספים. האירוע התקיים בשיתוף עם מכון התורה והארץ.

"אנשים לא יודעים כיצד להיערך עם הגינה לקראת שנת השמיטה", אומר האגרונום של מכון התורה והארץ, מוטי שומרון. "והנושא הזה תמיד נראה מאיים. לחשוב במונחים שהגינה יכולה להיראות טוב בשמיטה זה נראה הזוי אך זה אפשרי".

לדברי שומרון הסוד הוא בהתארגנות מראש. "אי אפשר לצפות מגינה שתהיה יפה כאשר נזכרים בדקה ה-90, אך אם כולם יעשו את מה שכתוב בחוברת שהוצאנו ב'מכון התורה והארץ' לקראת השמיטה, הרי שארץ ישראל תפרח כולה". בהמשך דבריו ציין שומרון כי נשאל פעם: "איזה שמיטה זאת אם כל הגינות יהיו יפות? עניתי: 'נכון, גם בשמיטה אין סיבה שארץ ישראל תראה חרבה, הכול עניין של מחשבה והתארגנות מראש'".

"מדינת ישראל המקציבה כסף רב על מנת להפעיל את מערכת 'אוצר בית דין', צריכה לקנות את כל הפירות והירקות מהחקלאים ותשתמש בתוצרת בבתי חולים ובתי סוהר", אמר הרב הראשי דוד לאו . "כך בעיות רבות ייפתרו, מפני שכך ישתמשו בזה למען הכלל ולא כפי שקורה היום שהסחורה נמכרת בשווקים" ציין הרב לאו.

האגרונום מוטי שומרון מציין, כי בשמיטה הקודמת ערים גדולות דוגמת פתח תקווה, שמרו שמיטה כהלכתה ונשארו יפות ופורחות. "על פתח תקווה הוכן סרט כיצד התכוננו לשנת השמיטה, והוא מוצג בימים אלה מול עיריות רבות ברחבי הארץ על מנת להראות שאפשר גם לשמור שמיטה וגם לשמור על כך שהעיר תישאר יפה".