פסיקת הלכה תקדימית: במקרים מסוימים מותר לבחור את מין העובר

כך על פי פסק ההלכה שיתפרסם בכנס השנתי של מכון פוע"ה. הרב מנחם בורשטיין, ראש המכון: "נורא קל להגיד לא, אבל יש מקומות שאפשר לקהל בהם ולמצוא פתרונות"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 01/01/13 11:18 יט בטבת התשעג

פסיקת הלכה תקדימית: במקרים מסוימים מותר לבחור את מין העובר
Vivian Chen -cc-by-nd, צילום: Vivian Chen -cc-by-nd

פסיקת הלכה תקדימית של מכון פוע“ה, קובעת כי במקרים מסויימים ניתן להתערב בבחירת מין העובר - ולקבוע אם תעדיפו יורש או יורשת.

הפסיקה צפויה להתפרסם בכנס של מכון פוע“ה שייערך ביום רביעי הקרוב. הרב מנחם בורשטיין, ראש המכון, אמר לעיתון ”ישראל היום“ כי "קיימות שלוש דרכים לבחירת מין העובר. הדרך הראשונה היא הטבעית ביותר, שבה העניין תלוי בגבר ובדיוק בביוץ. בשיטה נוספת נלקחים זרעונים, מוכנסים למכונה רועדת, ובכך מופרדים הזרעונים הגבריים והנקביים. השיטה השלישית היא בהפריית מבחנה".

עד כה אסרו רוב הרבנים את ההתערבות בבחירת מין הילוד, שכן מדובר בהוצאת זרע לבטלה ובהתערבות משמעותית בסדרי הטבע. ”מכיוון שהתרבו הפניות בעניין, ולפעמים מדובר בצורך נפשי עמוק, אפשר להתיר להשתמש בשיטה השנייה והשלישית“, הסביר הרב בורשטיין, ”נתקלנו במקרים של אנשים שהיה חשוב להם שיהיו זכרים, שתהיה המשכיות במשפחה בגלל השואה, במשפחות של שש-שבע בנות שהאב רוצה מאוד בן עד שלפעמים מגיעים למצב שיש צורך בשלום בית. במקרים כאלה העניין ייבחן על ידי רבנים פסיכולוגים והוועדות הבריאותיות המתאימות, ומובן שאפשר להגיע להסכמה הלכתית".

"ההלכה עושה התקדמות מדהימה עם הרפואה. נורא קל תמיד להגיד 'לא', אבל יש מקומות שאם אפשר להקל בהם ולנסות למצוא פתרונות, צריך להשתדל לעשות זאת", הוא מסכם.