"עמוד ענן": הנחיות הלכתיות לקראת השבת הקרובה

הרב מאיר נהוראי בהנחיות הלכתיות ליישובי הדרום הנמצאים בטווח נפילת הרקטות: בעלי תפקידים ילכו עם מכשירים ניידים גם בשבת, יש לפתוח מקלטים ומרחבים מוגנים

חדשות כיפה הרב מאיר נהוראי 16/11/12 13:16 ב בכסלו התשעג

"עמוד ענן": הנחיות הלכתיות לקראת השבת הקרובה
דובר צהל, צילום: דובר צהל

לצערנו אנו מותקפים תדיר ומטחי גראדים נופלים באזורנו חלקם מיורטים וחלקם לצערנו נופלים בשטחים בנויים ולכן חובה עלינו לשמור על הפקודות וההנחיות של פיקוד העורף ומצד שני לחיות חיים שגרתיים עד כמה שאפשר להלן אציין מספר עקרונות:

א. אסור שיהיו מעל 100 אנשים במקום אחד וללא מרחבים מוגנים. בישוב שמתקיים מנין אחד או בעיר שבבית הכנסת יש מנין אחד העולה על מספר זה יש לפצל למספר מניינים על מנת לעמוד בפקודות אלו.

ב. כמו כן לקיים את השיעורים כסדרם ולנסות להקפיד למקם את השיעורים במקומות הבטוחים ביותר.

ג. להימנע מלהביא ילדים קטנים לבית הכנסת שחלילה לא יהיו בחוץ ללא השגחה.

ד. לפתוח מקלטים או מרחבים מוגנים כדי להיות מוגנים בעת האזעקה ליד גני המשחקים. חשוב לשמור על שגרה ולאפשר לילדים לצאת החוצה להתאוורר.

ה. ראוי ונכון להצמיד משפחות מאמצות לאנשים מבוגרים ולבדוק שאכן הם בסדר לאחר כל אזעקה.

ו. בעלי תפקידים ילכו עם מכשירים ניידים גם בשבת. יש לתאם את הפעילות הנדרשת במידה וחלילה המצב יחמיר עם רב המקום. במקום שאין רב אחראי הביטחון יתייעץ לפני שבת ואם לא עשה כן יפעיל את המערכת לפי שיקול דעתו שכן מדובר בפיקוח נפש.

ז. יש לוודא לקראת שבת שצוות רפואי נמצא ויודע את תפקידו בשעת חירום.

ח. במקרה של פקוח נפש 'הנשאל הרי זה מגונה' ולכן כל מקרה שיש בו פקוח נפש או ספק פקוח נפש ובכלל זה נפגעי חרדה יש לפנות לבית החולים.