סגן השר לשירותי דת ביקר בבתי הכנסת שחוללו במושב עזר

סגן השר הרב אלי בן דהן ערך סיור בבתי הכנסת בהם בוצע ונדליזם חמור יחד עם מפקד משטרת קרית מלאכי וסגן ראש המועצה האזורית. "פגעו לנו בלב היהודי", סיפרו התושבים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/01/14 12:46 טו בשבט התשעד

סגן השר לשירותי דת ביקר בבתי הכנסת שחוללו במושב עזר
יחצ, צילום: יחצ

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, ערך היום (יום ה') סיור בבתי הכנסת במושב עזר בהם בוצע השבוע ונדליזם מחריד בספרי התורה ובתשמישי הקדושה במקום.

לסיור התלווה מפקד משטרת קרית מלאכי סנ"צ סמי מרציאנו, סגן ראש המועצה האזורית, מר שלמה שמאי, יו"ר ועד המושב עזר, מר שיאון מנחם, נציגי נוספים של היישוב וגבאי בית הכנסת.
במהלך הסיור סקר סנ"צ מרציאנו לסגן השר בן דהן את פרטי המקרה והחקירה המתבצעת בכדי לתפוס את המבצעים והביע תקווה כי החשודים ייתפסו בחודש הקרוב.

סגן השר, הרב אלי בן דהן אמר בתום הסיור: "הפגיעה בבתי הכנסיות, בקודשי ישראל היא פגיעה קשה. אני סמוך ובטוח שמשטרת ישראל וסמי בפרט, יעשו את עבודתם ויתפסו את הפושעים. אני מקווה שתפיסתם המהירה תמנע הישנות מקרים מסוג זה בעתיד. שיבחתי את נציגי ותושבי המושב על החזרה המהירה לשגרה והבטחתי להמשיך ולעקוב אחר החקירה."

גבאי בתי הכנסיות החזירו את בתי הכנסיות לפעילות שגרתית. אנשי המושב אמרו לסגן השר כי "פגעו לנו בלב היהודי, במקום שמסמל את המסורת היהודית ואנו מקווים שהפושעים יתפסו במהרה".
סנ"צ מרציאנו הבטיח לסגן השר כי "המשטרה רואה פענוח אירועים ומיצוי כלל פעולות החקירה ללכידת החשודים והאחראים למעשה חשיבות עליונה ואנו ממשיכים בחקירה בכל הכוח".

כזכור, מאז יום שישי האחרון, בו התגלה הונדליזם שנעשה בבתי הכנסת לא נשמע גינוי אחד מפי גורמים בכירים למעט מפקד משטרת קרית מלאכי וסגן השר בן דהן. גורמים מסרו כי הרב הראשי דוד לאו מכיר את המקרה אך בכל זאת בחר שלא להגיב.