משלוחי המנות המיוחדים של עפרה ל'נוער הגגות'

הצעירים שהיו על גגות תשעת הבתים בעפרה, עוררו דיון נוקב על דרכי הפעולה של היישוב בזמן הפינוי. תושבי היישוב ניצלו את החג כדי להודות לאותם צעירים בעזרת משלוח מנות מיוחד שכלל חליפה טרמית

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/03/17 15:59 טו באדר התשעז

משלוחי המנות המיוחדים של עפרה ל'נוער הגגות'

למרות המחלוקות שצצו בעקבות פעילות 'נוער הגגות', בפינוי בעפרה לפני כשבועיים, ביישוב החליטו אתמול (א') להוקיר את הנערים ולשלוח להם משלוח מנות לכבוד פורים.

בהודעה מטעם היישוב נמסר כי "עפרה ממשיכה לפעול להסדרת ההתיישבות. לאחר ההרס המיותר בלב עפרה לא נשקוט עד אשר הצדק ייעשה והאפליה של תושבי יו"ש תיפסק. אנחנו שבים ומוקירים את פעלם של אוהבי הארץ שבאו לחזק אותנו בימי ההרס הקשים וכיבדו את רוחה של עפרה בניהול המאבק".

בהמשך נכתב כי "במשלוח מנות מיוחד שאורגן על ידי תושבי הישוב ביקשנו לחזק את ידי הנערים היקרים שישבו בצורה שקטה ופסיבית על גג בית משפחת כפיר. התעקשות המשטרה להיטפל לאלו מקוממת. אנחנו קוראים לחכי"ם ולשרים מכל שדרות הקשת הפוליטית, שרוממות הדמוקרטיה וזכויות האזרח בפיהם, לפעול לכך שאותם נערים יוכלו לשוב לשגרת חייהם. מתוך אחדות המחנה נוכל למשימה החשובה והצודקת הזאת".

כזכור, לאחר שפונו תשעת הבתים בעפרה, נותרו עשרות צעירים על גג בית משפחת כפיר. לאחר לילה קר וללא מוצרי מזון ושתיה, פונו בסופו של דבר המתבצרים שנותרו ע"י המשטרה, כשחלקם אף טענו לאלימות. אחד מהם, נתן שטיין, אמר ל'כיפה' כי "היו שוטרים שפשוט איבדו שליטה, איבדו את הראש, הרביצו והשתמשו באלימות בלתי סבירה".

אחד מאלה שהיו על גג משפחת כפיר הוא יעקב צבר שהודה לתושבי עפרה ואמר: "התרגשתי לקבל את משלוח המנות המיוחד, כולל החליפה הטרמית, בתקוה שנעשה בה שימוש רק בחופשות סקי, יחד עם הנערים הגיבורים ששרדו על גג משפחת כפיר כל הלילה, בניגוד אלי שהצלחתי להחזיק מעמד רק עד שתים לפנות בוקר.

תודה גם לכל מי שהשמיע בפני דברי עידוד, על הנוכחות בגג. אני שמח שזכיתי לשהות במחיצת הנערים האמיצים הללו, שלא נכנעו לקור, לפחד ולשידולים לרדת, שידולים שבאו גם ממני, והראו לכולנו מהי נחישות ואיך צריך להיאבק על ארץ ישראל. אני משוכנע שבדברי אני משקף גם את תודת הנערים היקרים הללו. שיהיה לכולנו פורים שמח, ומעתה נהיה ביחד רק בבניה, ולא בחורבן".