מסתמן: סיום לסכסוך בין הרבנות הראשית לרב אבי וייס

לאחר סכסוך מתוקשר מסתמן כי פרשת אי ההכרה באישורי היהדות של הרב אבי וייס לקראת סיום. "יש לראות בהחלטת הרבנות הראשית הכרה בדרכה של האורתודוקסיה הפתוחה בארה"ב"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/01/14 16:36 יד בשבט התשעד

מסתמן: סיום לסכסוך בין הרבנות הראשית לרב אבי וייס

הרבנות הראשית תכיר באישורי היהדות הנמסרים על ידי הרב אבי וייס, כך הודיעה היום (ד') הנהלת הרבנות ובכך הסתיימה סאגת אי הכרתו של הרב כרב אורתודוקסי המוסמך לאשר יהדות של בני קהילתו.

ההודעה נמסרה בעקבות פגישה שהתקיימה בין מנכ"ל הרבנות הראשית, יועצה המשפטי ומנהל לשכתו של הרב הראשי, לבין עורך דינם של הרב וייס ושל תנועת נאמני תורה ועבודה. התנועה התייצבה בשבועות האחרונים מאחורי הרב וייס והמאבק מול הרבנות הראשית ושיטת העבודה שלה בכל הנוגע להכרה ברבני חו"ל. בפגישה השתתף גם הרב שמואל הרצפלד, רב קהילת אוהב שלום בוושינגטון DC כנציג אישי של הרב וייס.

כזכור, החל המשבר כאשר הודיעה הרבנות הראשית כי בעקבות תלונות שהגיעו אליה הוקפאה עדותו של הרב וייס בנוגע ליהדות בני קהילתו, ונפתח תהליך בירור בעניינו. הפרשה עוררה הדים רחבים, כאשר רבנים ואישי ציבור רבים בישראל וארה"ב עמדו לצדו של הרב וייס, הצביעו על ההשלכות הרחבות של סוגיה זו, וביקשו מהרבנות הראשית כי תחזור בה.

שמואל שטח, מנכ"ל תנועת נאמני תורה ועבודה בירך על ההבנה המשותפת אליה הגיעו עם הרבנות הראשית בסיוע הרב הראשי דוד לאו: "במהלך השבועיים האחרונים התקיים משא ומתן בין עו"ד אסף בנמלך מתנועת נאמני תורה ועבודה המייצגת את הרב אבי וייס לבין גורמים ברבנות הראשית. מטרת המגעים הייתה על מנת למצוא נוסחה שתאפשר לגשר על המתחים שנוצרו בעקבות אי ההכרה בעדותו של הרב וייס. אנו שמחים שיחד עם הרבנות הצלחנו להגיע להבנה משותפת ואנו משבחים את הרב הראשי הרב דוד לאו, על עזרתו הרבה בניסיונותיו להגיע לפשרה. אנו מאמינים שהדבר מסמן שינוי משמעותי בדרכי עבודתה של הרבנות".

עו"ד אסף בנמלך שייצג את הרב אבי וייס ואת תנועת נאמני תורה ועבודה ציין כי "יש לראות בהחלטת הרבנות הראשית הכרה בדרכה של האורתודוקסיה הפתוחה בארצות הברית המתמודדת עם אתגרי דורנו בתוך גדרי ההלכה".

מהרב וייס נמסר כי "אני אסיר תודה על תיקון העוול ועל כל התמיכה שקיבלתי מרחבי העולם. זהו רק צעד ראשון, מכיוון שמעולם לא ראיתי בכך סוגיה פרסונאלית. לא אשקוט עד אשר כל הרבנים הנמנים על התאחדויות ה- RCA וה- IRF יוכרו באופן פורמאלי. אני מבקש מאת הרבנות הראשית להרהר בדרכים בהם היא תוכל לסייע לנו להגיע לכבוד הדדי, הכרה וקבלה של כל יהודי התפוצות".