מועצת הרבנות הראשית מתנגדת למתווה הכותל של הממשלה

מועצת הרבנות הראשית דורשת להקפיא את מתווה הכותל החדש. "בניגוד גמור להוראות החוק"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 25/02/16 16:40 טז באדר א'

מועצת הרבנות הראשית מתנגדת למתווה הכותל של הממשלה
אילוסטרציה Miriam Alster, פלאש 90, צילום: אילוסטרציה Miriam Alster, פלאש 90

מועצת הרבנות הראשית דורשת להקפיא את מתווה הכותל החדש, במסגרתו תוקם רחבה מעורבת חדשה. כך היא מפרסמת היום (ה') בהודעה שהוציאה לתקשורת.

בישיבה של המועצה, דנו בחוסר השיתוף של הממשלה עם הרבנות, ותקפו אותה על כך שלא התייעצה עם המועצה: "עפ"י חוק שמירה על המקומות הקדושים בישראל, התקנות להתנהלות והתנהגות במקומות קדושים ליהודים, חייבות להיעשות בעצה אחת ובהמלצת הרבנים הראשיים לישראל. המועצה מוחה על כך שעד היום, למרות שהנושא נדון במשך תקופה ארוכה, הדבר לא הגיע לפתחה, וזאת בניגוד גמור להוראות החוק".

בהודעה נכתב, כי הגופים הליברלים והמתקדמים, חרטו על דגלם את עקירת תורת ישראל ממהותה ויחודיותה "מי שעוקב אחר ההתבוללות שפשתה בקרב יהודי העולם הקשורים עם גופים אלו, אחרי נישואי התערובת, עקירת כל דבר שבקדושה, רואה בעליל שאין להם כל קשר ליהדות השורשית, יהדות - שהחזיקה את עם ישראל במשך כל שנות קיומו, והרי אין עם ישראל אומה אלא בתורותיה - תורה שבכתב ותורה שבע"פ".

עוד נכתב בהודעה כי המועצה לא יכולה לקבל את הסרת 'ציון וירושלים' מסידור התפילה של הרפורמים, שהתפללו היום בכותל המערבי:" ליתן דריסת רגל במקום הקודש, למי שבמשך שנים עקרו את ציון וירושלים מסידור תפילתם ומצהירים קבל עם ועדה שככל העמים ישראל, אינם רואים ייחודיות בתורת ישראל ואינם מאמינים ביסודות האמונה היהודית שאחד מבסיסיה "זאת התורה לא תהא מוחלפת", זה דבר חמור. על הכנסת דברים זרים למקום המקדש נזדעזעה ארץ ישראל".

במועצת הרבנות טוענים כי הרפורמים ונשות הכותל, הן קבוצת מיעוט שפוגעת באחדות המקום: "אף אם ישנן קבוצות קטנות המנסות לפגוע במרקם העדין ובקדושה הקיימת שם, ואנו קוראים גם לממשלת ישראל לעמוד על המשמר ועל כבוד המקום. המועצה מציינת כי רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב רבינוביץ יבצע את פעילותו אך ורק בהתאם להנחיות הרבנות הראשית".