לוחמי האש חשובים כמו חיילים או סוכני מוסד

מה מעמדם של לוחמי האש ומדוע שמם החדש "לוחמים" מתאים להם ביותר

חדשות כיפה הרב שלמה אבינר 15/05/16 21:17 ז באייר התשעו

לוחמי האש חשובים כמו חיילים או סוכני מוסד
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

שאלה: אני כבאי, מה שנקרא עתה לוחם אש. זו עבודה אחראית ומסורה, ואני גאה בה. אבל רציתי לדעת האם זה כמו חייל או שוטר, שמגן על העם והארץ, או סתם שירות לאזרח?

תשובה: זה כמו חייל או שוטר או איש מוסד או איש שב"כ. וזאת בגלל כמה סיבות:

א. יש שם סדר, משמעת ומשמרות כמו בצבא.

ב. האש הוא אויב מסוכן, לא פחות מכל אויב. למשל עתה יש בקנדה שריפה גדולה שעלולה להימשך חודשים והוציאה מביתם עשרות אלפי תושבים. ואף האויב משתמש באש במלחמתו נגדנו, גם לכלות רכוש וגם לכלות נפשות. וידוע שיוצאים בשבת על עסקי קש ותבן שאחזה בהם האש, שמא זה יתן אחיזה לאויב. כלומר האש היא בעצמה אויב וגם האויב משתמש בה.

ג. זו מלאכה שיש בה מסירות נפש שהעוסקים בה מסתכנים. בשריפה שאחזה במגדל התאומים באמריקה נספו 343 לוחמי אש וזו היתה מכה כואבת לכל הארגון. ויש עוד נזקים ומחלות שאורבות ללוחמי האש.

זה הכלל, לוחמי האש, הם לא סתם שירות לאזרח אלא ארגון חרום, כמו צבא ומשטרה, לא רק מצילים רכוש אלא נפשות, הלכודות באש ועשן. בימות הביניים בצרפת, תפקיד הכבאות היה מוטל על המשמר המלכותי שהיה אחראי על בטחון בלילות.

לכן יפה ששינו את השם מכבי ללוחם אש. אכן לוחם הוא. וכמובן כל מה שאמרנו מתייחס לא רק ללוחמי אש המקצועיים אלא גם לכל המתנדבים. וכמו כן, זה מתייחס גם ללוחמות האש. וכמו כן, גם צופי אש, נוער מתנדב.

יישר כחך. אשריך. חזק ואמץ.