כושרות: מותר לאכול תותים

בעקבות בדיקות מעבדה מעמיקות החליטו בארגון לשנות החלטה קודמת ולהתיר אכילת תותי שדה לאחר שטיפה כפולה, הסרת חלק מהפרי הסמוך לעלים ושפשוף הפרי בקלות עם ספוג או סקוצ'

חדשות כיפה אורי פולק 26/03/12 12:25 ג בניסן התשעב

כושרות: מותר לאכול תותים
Kyle McDonald-cc-by, צילום: Kyle McDonald-cc-by

לאחר בדיקות מעבדה מעמיקות שנעשו באחרונה על ידי ארגון "כושרות", טוענים כי בניגוד להנחיה קודמת, ניתן לאכול תותי שדה לאחר שטיפה מחמירה.

בארגון ביצעו באחרונה בדיקות מעבדה משותפות עם "מכון התורה והארץ", מהם עולה כי בתותים נמצאו נגיעות של 12.7% חרקים. לאחר שטיפה ראשונה מצאו במעבדות כי ישנה ירידה משמעותית ונמצאו כ-3.6% של נגיעות, ולאחר שטיפה שנייה נמצאו 1.2% של נגיעות.

בעקבות הממצאים קבעו ב"כושרות" כי יש להסיר את העלים יחד עם חלק מהפרי הסמוך לעלים, לאחר מכן לשטוף את הפרי לפחות פעמיים - ולשפשפו בקלות עם ספוג או סקוצ'. לאחר מכן, ניתן לאכול את הפרי ללא חשש.

(צילום: jronaldlee-cc-by)

נזכיר כי בעבר חולל "מכון התורה והארץ" סערה הלכתית בעקבות קביעתו לאיסור אכילת תותים. בבדיקות מעבדה שבוצעו בעבר על ידי המכון, התגלו בתותים חרקים גם בעין בלתי מזויינת, שלא הוסרו אלא לאחר עבודה מאומצת - ועל כן החליטו במכון כי באופן גורף אסור לצרוך תותים - אלא אם כן הם נטחנו היטב במערבל בטרם האכילה.

מנגד, הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, בחר גם אז להתיר המשך צריכת תותים וטען כי מספיק להשרות אותם במים, לשטוף ולהוריד את החלק העליון בכדי לאכול את התותים. "התורה אסרה על אכילת שקצים ורמשים שנראים בעין בלתי מזויינת ולא אסרה על חרקים שנראים רק במיקרוסקופ", אמר הרב.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן