זהירות: סרטנים התגלו בדגי מרלוזה

אגף הכשרות של הרבנות מדווח כי בדגי מרלוזה המוגשים במסעדות ובשירותי קייטרינג בישראל, נמצאו שרידים של סרטנים האסורים באכילה מדין שרץ המים. המשגיחים הונחו למשנה זהירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/13 10:25 טז בתמוז התשעג

זהירות: סרטנים התגלו בדגי מרלוזה
malias-cc-by, צילום: malias-cc-by

הרבנות הראשית לישראל מזהירה מפני הימצאות סרטנים בפילה מרלוזה, בדגים מסויימים המוגשים במסעדות בישראל.

אגף הכשרות של הרבנות מדווח היום (ב‘) כי בשבוע שעבר נמנעה תקלה חמורה בעקבות פניית אזרח אשר סעד בחדר אוכל כשר ומושגח, כאשר בעת הגשת מנת הדג המטוגן מסוג "פילה מרלוזה", הבחין בגוף זר המבצבץ מתוך חתיכת הדג, אשר התגלה כחלק מגוף הסרטן האסור באכילה מדין שרץ המים.

”עם חשיפת המקרה, נכנס אגף הכשרות הארצי לעובי הקורה על מנת להתחקות אחר מקור התקלה. על פי החשד, מדובר על שימוש ב"פילה מרלוזה" המיובאים ארצה בתפזורת הנארזת בקרטונים, כך קיים חשש שבמפעל בחו"ל, בעת האריזה השתרבבו חתיכות מהסוג הנ"ל בקרטון“, אומרים ברבנות.

באגף הכשרות מסבירים כי המפעלים בחו"ל העוסקים במיון דגים ועיבודם מטפלים במגוון סוגי דגי הים הטהורים והטמאים, הואיל ובעת שליית הדגים (בין אם ע"י רשתות ובין אם ע"י שאיבה) אין יכולת להבחין בין הסוגים ורק בעת המיון המצריך השגחה ניתן להפריד בין הטהור לטמא. ”באריזה קמעונאית המגיעה לצרכן לא קיים חשש זה הואיל וברוב המקרים כל חתיכה מגיעה בנפרד או בכמות מועטת כך שמיד ניתן לגלות תקלות מהסוג הנ"ל ככל שתהיינה“, אומרים ברבנות.

כיוון שכך, אגף הכשרות הנחה את המשגיחים במסעדות ובשירותי הקייטרינג, העושים שימוש בדגים המגיעים בתפזורת, לפתוח את הקרטונים ולוודא לאחר הפשרתם כי לא התערבבה בהם תוצרת אחרת העשוייה להוות מכשול.