הרב שרלו: רבנים שמתעסקים בפוליטיקה עלולים להרחיק רבים מתורה ומצוות

לקראת הבחירות לראשות ולרשימת "הבית היהודי" טוען ראש ישיבת פתח תקווה כי "שימוש בסמכות רבנית במסגרת פוליטית - בעייתית מאוד"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 11/10/12 08:11 כה בתשרי התשעג

הרב שרלו: רבנים שמתעסקים בפוליטיקה עלולים להרחיק רבים מתורה ומצוות

"במקום בו הרב נכנס לעמדות פוליטיות, ובוודאי כאשר הוא מתייחס לתמיכה באדם זה או אחר - הוא מסתכן באיבוד הציבור שאינו חושב כמוהו, והוא למעשה מרחיק רבים רבים מתורה ומצוות שיכלו ללמוד ממנו" - כך טוען הרב יובל שרלו, ראש ישיבת פתח תקווה, במכתב ששיגר לבוגרי הישיבה שלו, לקראת הבחירות לראשות ולרשימת "הבית היהודי" שיתקיימו בחודש הבא.

במכתב שהתייחס למקומו ומעמדו של רב במסגרת פוליטית, שפורסם באתר ישיבת פתח תקווה, טען הרב שרלו כי "פסק הלכה בנושאים מעין אלה, או אפילו שימוש בסמכות רבנית - משמעותם בעייתי מאוד. על כן לא תמצאו אותי בעצומות פוליטיות או במכתבים רבי משתתפים בנושאים אלה". בכך רומז הרב שרלו למכתב הרבנים שפורסם אתמול בכיפה בקריאה לבחירה במועמדים דתיים בלבד.

ברמה האישית, לאחר שהדגיש שלא מדובר בעמדה הלכתית או בקריאה ציבורית, הסביר הרב שרלו כי בתחום הפנים מגזרי הוא "מתנגד לפריימריז מסיבות רבות ומגוונות, ועל אף הרווח שנראה עד כה בהתעוררות השטח - אני עדיין סובר שהמחיר יקר מהתועלת". עוד ציין הרב שרלו כי הוא סובר שיש צורך "במפלגה אחת מגזרית ולא בריבוי מפלגות, אולם אני מתלבט בגבולות הויתור והפשרה שראוי לעשות למען הקמתה של רשימה אחת".

באשר לזהות האדם העומד בראש הרשימה, ציין הרב שרלו כי הוא "רוצה לראות רשימה שבראשה יעמוד אדם וותיק ומנוסה, אך בקיא בטיפוח מנהיגות צעירה ונמרצת שתרכוש ניסיון ותכשיר את עצמה לתפוס את מקומו". כמו כן הוא סבור כי "במקום להיאבק על המרווח הצר שבין המפד"ל והאיחוד הלאומי צריך להרחיב את מאגר הקולות הפוטנציאלי לכיוון כלל הציבור, ולצורך זה הגיוני שברשימה יהיה ייצוג גם לציבור הכללי". בשולי דבריו כותב ראש ישיבת פתח תקווה כי "מכל כיוון מחשבתי - ישנה חשיבות גדולה לנוכחות נשים ברשימה".