הרב שרלו על ביקור הרבנים הסרוגים אצל החרדים: "ניצול ציני"

ראש ישיבת פתח תקווה מותח ביקורת על סבב הפגישות שהתקיים בין רבני הציונות הדתית לבין אדמו"רי העדה החרדית וטוען כי "מוטב שזה לא היה מתנהל, מדובר בניצול ציני של רבנינו"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 14/02/13 19:16 ד באדר התשעג

הרב שרלו על ביקור הרבנים הסרוגים אצל החרדים: "ניצול ציני"

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת פתח תקווה, טוען כי סבב המפגשים בין רבני הציונות הדתית לבין אדמו“רים בכירים הינו ביזיון לציונות הדתית ואף ”ניצול ציני של רבנינו“.

ראש ישיבת פתח תקווה מצטרף בכך לביקורת שהשמיעו הרבנים אליעזר וזלמן מלמד על ”התרפסות“ רבני הציונות הדתית מול מקביליהם בעדה החרדית. בתשובה שפורסמה באתר ישיבת פתח תקווה, טוען הרב שרלו כי ”ברמה העקרונית, למען שלום, נכון יהיה להתבזות, להתרפס... אלא שההיסטוריה מלמדת על היחס החרדי לעולם התורה שלנו, והדוגמה הבולטת ביותר היא השמטת הרב קוק זצ''ל מכל חיבור, מכל איזכור, מכל ציטוט ומכל עניין הקשור בכך. הרב קוק זצ''ל היה קרוב לעולם החרדי הרבה יותר מאשר הוא היה קרוב לעולם הציוני-דתי, ואף על פי כן הם נוהגים כך“.

לדעת הרב שרלו, במהלך הזה אין שום טען: ”למען שלום, קידוש שמו הגדול, אחדות בעם ישראל וכדו' - מותר וחובה לעשות כל דבר. אולם לצערי אין בכך טעם, ואפשר שמדובר אפילו בניצול ציני של רבנינו. מוטב היה כי לא כך זה היה מתנהל“.

גם מבחינה מעשית, הרב שרלו סבור כי ההסכמות עם הרבנים החרדים אינן רלוונטיות. ”הדבר נובע הן מהעובדה שהמערכת הפוליטית הציונית דתית מחויבת לבוחריה, והן בשל העובדה שהעולם הרבני הציוני דתי עצמו עדיין לא קיים את הדיון בתוכו פנימה מהו הדבר הנכון לעשות בתחום הגיוס, ועל כן מדובר רק באחת העמדות שבתוכו“, הוא טוען.