הרב שרלו: לא לבחור דווקא במועמד מגזרי בבחירות המקומיות

ראש ישיבת "אורות שאול" טוען כי בבחירות המקומיות יש לבחור "את מי שהוא הטוב ביותר לטובת אנשי העיר, מטפל בצרכים שלהם במקצועיות ובהגינות" - ולא בהכרח מי שחובש כיפה סרוגה

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 14/10/13 13:02 י בחשון התשעד

הרב שרלו: לא לבחור דווקא במועמד מגזרי בבחירות המקומיות
כיפה, צילום: כיפה

"בהשגחה מיוחדת אנו מוצאים בדפים במסכת פסחים מסביב לדף היומי השבוע, את ההדרכה שאין לגור בעיר שתלמיד חכם הוא ראש העיר, בשל העובדה שהוא עסוק בתורתו ולא בניהול העיר והדבר הזה נכון גם לגבי רופא העומד בראש העיר" - כותב הרב יובל שרלו בתשובה שהעניק לשואל באתר ישיבת אורות שאול וקובע כי "בראש העיר יש לבחור את מי שהוא הטוב ביותר לטובת אנשי העיר, מטפל בצרכים שלהם במקצועיות ובהגינות, מקדיש את עצמו לטובתם, ופנוי לעבודתו כראש העיר".

הרב יובל שרלו דן בשאלה האם יש לבחור במועמד המעניק הטבות גדולות יותר לסקטור שהבוחר שייך אליו או "שהוא פועל בהגינות וביושר, ומאפשר נגישות למשאבי העיר בדרך מוסרית וצודקת?". הרב שרלו השיב כי "מדברי הנביאים עולה באופן חד משמעי כי אף על פי ש''שלך קודם לשל אחרים'' - מבחנו של השלטון הוא האם הרועה מתנהל בצדק וביושר עם הצאן, ולא דואג לחזקים בלבד או למקורבים אליו בלבד, אלא פועל בצורה טובה כלפי אנשי העיר כולה. הדבר גם עולה ממדרשי חז''ל רבים".

"לא לעשות מניפולציות דרך הבחירות לראשות העיר", אומר הרב שרלו וקורא ש"לא לבחור במועמד שאינו מתכוון לפעול בהגינות לטובת העיר כולה. סביר מאוד להניח כי יש כמה מועמדים כאלה בכל מערכת בחירות, ועל כן יש כמה אפשרויות, אולם זו צריכה להיות עמדת המוצא העקרונית. במקום בו מובא מועמד כדי לשרת אג'נדה אחרת מאשר טובת אנשי העיר נעשה מהלך המנוגד לחלוטין לדרכם של נביאי ישראל, שהציבו את הצדק והיושר במקום הראשון, ולדרכה של תורה המבוטאת בפרשת השבוע המציגה את אברהם אבינו כמי שיעמידו דורות רבים 'ושמרו דרך ד' לעשות צדקה ומשפט'".

במי יבחר אדם במציאות בה כל המועמדים בעיר מייצגים סקטור מסויים ופועלים אך ורק לטובתו, עונה הרב שרלו כי "'שלך קודם לשל אחרים'', ומותר לאדם לבחור במועמד שמושך את השמיכה לכיוונו. אולם מציאות זו היא לבושתה הגדולה של העיר ושל החברה, ומקעקעת את היסוד הבסיסי ביותר של קיומה של חברה".

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il