הרב עמיאל שטרנברג: אנחנו עוד רחוקים מבית המקדש השלישי

ביום עיון שהתקיים בישיבת "עטרת כהנים" בירושלים, אמר הרב שטרנברג, מראשי ישיבת "הר המור", כי "קודם צריך לבנות את כלל ישראל, רק אחר כך את המקדש"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 23/09/13 15:30 יט בתשרי התשעד

הרב עמיאל שטרנברג: אנחנו עוד רחוקים מבית המקדש השלישי

”דברים נגנזים כי העולם לא מתאים להם כרגע. שימוש במקדש ובאורו בטרם עת הוא כמי שבועל ארוסתו בבית חמיו“ - כך אמר אמש (א‘) הרב עמיאל שטרנברג, מראשי ישיבת 'הר המור', בנוגע לבניית המקדש השלישי.

ביום עיון שהתקיים בישיבת ”עטרת כהנים“ בירושלים, אמר הרב שטרנברג כי ”תפקידו של הכותל הוא גם כדי להסתיר משהו. לכל דבר יש עת לימד אותנו קהלת וחשיפה היא לא תמיד דבר טוב וצריך להשאיר דברים מאחורי הפרגוד. ’שומרים לבוקר‘ אלו הם שיודעים להמתין בסבלנות מתוך ציפייה של הארת הבוקר".

הרב שטרנברג סיפר כי בנערתו התלווה לר' אריה לוין אל הכותל ושמע כי נגש אליו אדם ופנה אליו בשאלה בנוגע לבניית המקדש בימינו. ”הוא השיב לו: קודם צריך לבנות את כלל ישראל ורק אחר כך את המקדש“, ציטט הרב שטרנברג. הוא שאל את קהל השומעים: ”האם אנחנו ותפילתנו בכותל הגיעו לשלמות הראויה שאפשר להתפלל במחנה לוויה, במקדש? האם כלל ישראל, אנחנו, האומה, מאופשרת לבוא לבית השם? צריך לבנות מדרגות ולאט לאט זה יגיע“.

לטענת הרב שטרנברג, התנאי לבניית המקדש הוא תחושת כיסופים של כלל החברה הישראלית. ”כיסופים זה לא סתם רגשות פרטיים אלא אומה שלמה שכוספת למקדש. לכן הלכנו לגלות כדי שתהיה ציפייה לישועה לכן התכנסו לארצנו כדי להיבנות בה. צריך לבנות קודם לבנות את הקומות הללו באומה“, הוא טען.

(צילום: דגם הולילנד)

הרב שטרנברג מתרשם כי המצב כיום הוא מצב "בריא" וכי הכיסופים הולכים וגדלים. "אמרו לי שבחודש אלול הגיעו לכותל מיליון יהודים לסליחות", אמר הרב שטרנברג, "האומה מתגעגעת והמסך של האור הוא הכותל ושם באים להתגעגע אל אלוהים, אל טוב ואהבת רעים, אל ידידות. אף אחד לא יודע להסביר את זה אבל זה מה שקורה. יהודים שמים פתקים של ציפיות פרטיות מתוך רצון לטוב. אנחנו צריכים לייחל לקיבוץ גלויות שהאומה כולה תהיה בארצה, נגאל ולטהר מהגלות“.

”מתי זה יהיה? מדובר על אור גנוז ובהיר. אנחנו לא הולכים להקים בית שני אלא בית שלישי, שעין לא ראתה, אור בהיר וחדש שיאיר על ציון ונזכה כולנו לאורו. אליו אנו מייחלים. אנחנו בדרך אך לא נקטוף את התאנה בטרם התבשלה. העבודה וההתקדמות היא לא עסק פרטי אלא עבודה ציבורית, כי הכותל שייך לכלל ישראל“, הוא הוסיף.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il