הרב עובדיה יוסף: היתר מכירה מותר ללא שום הגבלות

בסרטון נדיר שפורסם באתר ´הלכה יומית´ עונה הרב עובדיה יוסף כי אין שום בעיה לצרוך היתר מכירה. "אין שום הגבלות. זה מותר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/10/14 13:36 כט בתשרי התשעה

הרב עובדיה יוסף: היתר מכירה מותר ללא שום הגבלות
cc by Alloni, צילום: cc by Alloni

החרדים מתנגדים להיתר מכירה, אך סרטון נדיר שפורסם אתמול (ד') באתר הלכה יומית חושף כי דווקא הרב עובדיה יוסף, גדול הפוסקים של הדור, אמר באופן נחרץ כי אין שום בעיה לצרוך תוצרת היתר מכירה. יש לציין כי לא מדובר בפעם הראשונה בה התייחס הרב עובדיה יוסף לנושא ואישר את ההיתר, אך בשיחה עם הרב הראשי של צרפת הרב יוסף חיים סיטרוק מדגיש הרב עובדיה כי הדבר מותר באופן חד משמעי.

"אין שום הגבלות, זה מותר", אומר הרב עובדיה ומסביר כי מי שרוצה לא לצרוך יכול כמידת חסידות "אבל לא להורות לאחרים. יעשה לעצמו כמה שירצה אבל לאחרים יורה על פי ההיתר, כי הוא אמיתי". הרב עובדיה מוסיף עוד ומסביר כי הרב יעקב שאול אלישר, הראשון לציון שחי לפני כמאה שנה, הוציא את ההיתר "רק אנחנו הרחבנו אותו כדי שלא יעשו עליו קושיות, אבל ההיתר הוא שלו, הוא המקורי. ועוד שהיה בזמנו חסידא קדישא, רבי רפאל מאיר פאניז'ל, והוא הסכים עמו.

"אלו היו גאונים וצדיקים, והם כתבו את ההיתר, הם ראו בעוניים של הרעבים, שאין להם פרנסה, וריחמו עליהם”, אומר הרב עובדיה. "יש הרבה דברים כאלה, כמו מכירת חמץ, ומה יותר חמור, חמץ או שביעית? חמץ זה כרת, ושביעית בזמן הזה אינה אלא מדרבנן, וכולם עושים מכירת חמץ, ומרן כתב את ההיתר הזה בבית יוסף סימן תמח, ואף אחד לא מצפצף על זה, אבל כאן כל שבע שנים עושים צרות, עושים שלא כדין".

צפו:

[embed]

]