הרב מצגר ספד לרב נויברט: "ביצע מהפכה בעולם ההלכה"

אלפים השתתפו בהלוויתו של הרב יהושע נויברט זצ"ל, שנפטר לפנות בוקר ונטמן בהר הזיתים בירושלים. הרב לאו: "הצטיין בצניעות יתירה ובמעשה חסד לתפארת"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 11/06/13 13:26 ג בתמוז התשעג

הרב מצגר ספד לרב נויברט: "ביצע מהפכה בעולם ההלכה"
cc-by-Shmuelxq, צילום: cc-by-Shmuelxq

הרב הראשי לישראל יונה מצגר ספד היום (ג‘) לרב יהושע נויברט שהלך לפנות בוקר לעולמו. הרב מצגר, שנשא דברים בהלוויה בה השתתפו אלפי בני אדם, אמר כי ”הרב נויבירט הוביל מהפכה בעולם ההלכה והביא לכך שכל יהודי החפץ להכיר ולקיים את הלכות השבת יוכל לעשות זאת בנקל“. הרב נויברט נטמן בהר הזיתים בירושלים.

”לאחר שחקר במשך שנים את כל ההתפתחויות הטכנולוגיות בנות זמנינו והשלכותיהן על הלכות שבת חיבר את ספר היסוד לכל בית יהודי שומר שבת. חיבורו ”שמירת שבת כהלכתה“ מלא וגדוש במקורות ובפרטי פרטים של כל הסוגיות העלולות להתעורר ונותן להן מענה הלכתי שהכל סומכים עליו“, הוסיף הרב מצגר, שציין כי בנוסף לחיבורו המשמעותי היה הרב נויברט ”ראש ישיבה נערץ, רב דגול ומתמיד עצום“.

גם הרב ישראל מאיר לאו, רבה הראשי של תל אביב, ספד מוקדם יותר לרב נויברט זצ“ל ואמר בראיון לרדיו ”קול ברמה“ כי "אין סעיף ב'שמירת שבת כהלכתה' שלא היה נגד עניו של רבי שלמה זלמן אויערבך זצ"ל, הרב נויבירט זצ"ל לא משה ידו מרבי שלמה זלמן זצ"ל, בשום פרט, בשום סעיף... הרב נויבירט הצטיין קודם כל בצניעות יתרה, במעשה חסד לתפארת, הוא היה עוד מדריך בישיבת ’קול תורה‘ עוד בבחרותו קודם נישואיו, ועזר בעיצוב אישיותם של הבחורים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן