הרב מצגר חיבר תפילה מיוחדת נגד האיום הגרעיני האיראני

הרב הראשי לישראל שיגר את התפילה לכלל בתי הכנסת בישראל, בבקשה כי ישאו אותה במהלך תפילות ראש השנה. "האויב המר ואכזר מפרס מבקש להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים", כתב

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 13/09/12 14:31 כו באלול התשעב

הרב מצגר חיבר תפילה מיוחדת נגד האיום הגרעיני האיראני
א.ב-cc-by, צילום: א.ב-cc-by

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, חיבר תפילה מיוחדת ששיגר היום (ה') לכלל בתי הכנסת והרבנים בישראל, זאת נגד כוונותיו של מנהיג איראן, מחמוד אחמידינג'אד, לפיתוח נשק גרעיני בכוונה לפגוע ביהודים בכלל ובישראל בפרט.

מוקדם יותר השבוע קיימו רבנים בכירים עצרת תפילה ברחבת הכותל המערבי, כנגד הסכנה מצד האיום הגרעיני האיראני. בעצרת התפילה השתתפו הרב זלמן מלמד, הרב דב ליאור, הרב חיים דרוקמן, הרב שמואל אליהו, הרב צבי קוסטינר, הרב יעקב שפירא ורבנים נוספים. הרבנים ציינו כי "כמו בימי מרדכי ואסתר צריכם גם אנו להתכנס לתפילה, להסיר את הגזירה הזו מעלינו".

התפילה שחיבר הרב מצגר:

"רבונו של עולם, מלך יושב על כסא רחמים, ביום חידוש מלכותך על עולמך, מפילים אנו תפילה ותחנונים לפניך על עמך ישראל בכל מקום שהם, שתשמור ותציל אותנו מכל אויבינו ושונאינו, המקיפים אותנו מכל עבר, מגבול הלבנון ועד מצרים, ואף בתוככי ארץ הקודש, בה יושבים אף צוררים הזוממים לשפוך דם נפשות נקיים.

"והאחרון הכביד, אויב מר ואכזר מארץ פרס, הדובר בגאוה ובוז על עמך ישראל ומאיים להכחיד את כל יושבי ארץ הקודש ושוקד על הכנת כלי משחית להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים, כהמן הרשע בשעתו.

"אבינו מלכנו, ידענו כי אין לנו על מי להשען זולתך, כי רק ידך הגדולה והנישאה היא היכולה להצילנו בחסד וברחמים מכף כל אויבינו. על כן, תערוב נא בקשתנו לפניך, לגזור עלינו חיים טובים ושלום ולגדוע ידי צוררינו הזוממים לכלותינו.

"חרבם תבוא בלבם וקשתותם תשברנה, למען זכות אבותינו אשר התהלכו לפניך, ולמען שמך הגדול והקדוש הנקרא עלינו, כדבר האמור על יד נביאך - "וגנותי אל העיר הזאת להושיעה, למעני ולמען דוד עבדי" - ותפקוד אותנו לחסד ולרחמים לטוב לנו ולזרענו עד עולם ונאמר אמן".