הרב מלמד: להצביע לחרדים זה הזוי, זו לא דרכו של הרב צבי יהודה

ראש ישיבת בית אל תקף את הוראתו של הרב צבי ישראל טאו, ראש ישיבת "הר המור", בעד הצבעה למפלגת "אגודת ישראל". לדבריו, "הם מתייחסים אלינו באופן מכוער, הייתכן להצביע להם?"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 21/01/13 12:23 י בשבט התשעג

הרב מלמד: להצביע לחרדים זה הזוי, זו לא דרכו של הרב צבי יהודה
אלעד יחיאל-cc-by-sa, צילום: אלעד יחיאל-cc-by-sa

הרב זלמן ברוך מלמד, ראש ישיבת ”בית אל“, תקף בסוף השבוע האחרון את כוונתם של חלק מהחרדים-הלאומיים בציונות הדתית לפנות ולהצביע בעד המפלגות החרדיות המתמודדות לכנסת ה-19 ובראשן ”אגודת ישראל“ החרדית.

”שמעתי שמועה הזויה מאוד ואני חייב להתייחס אליה, שבישיבת ”הר המור“, הרב טאו (הרב צבי ישראל טאו - א.פ) קרא לתלמידיו להצביע ליהדות התורה. לא שמעתי את זה ממנו ואני אומר, אולי זה בכלל לא נכון. אבל כששמעתי את זה הייתי נדהם“, אמר הרב מלמד לתלמידיו בשיעורו השבועי.

”אנחנו, שלמדנו אצל הרב צבי יהודה ושמענו את ההתייחסות שלו לאגודת ישראל, הרי אין להם את ספרי הרב קוק, הם מדירים את ספרי בית מדרשנו ומתייחסים באופן מכוער כלפינו והנציגים שלהם בכנסת מוחקים אותנו מכל דבר. הייתכן כדבר הזה, שהציבור שלומד ”אורות“, שלומד את ספרי הרב קוק והולך בדרכו, יצביע לאנשים שהם מזלזלים ופוגעים והולכים בדרך אחרת, שהרב קוק מאוד ביקר אותה?“, אמר הרב מלמד.

לדבריו, ”ההסתגרות, ההתנתקות מכל חלקי העם, הרצון שלא להכיר בעובדת היותנו היום בתקופה של אתחלתא דגאולה. הרצי“ה היה מרים מאוד את קולו כשדיבר על זה. דיבר בחריפות גדולה מאוד. כל עמוד ב“אורות“ עוסק באחדות ישראל, בשבירת המחיצות, לראות את עניינה של התקופה. להצביע לחרדים זה ללכת לכיוון אחר לחלוטין מהכיוון שאנחנו הולכים בו כל הזמן. זו לא דרכו של הרב צבי יהודה“.

הרב מלמד הבהיר בדבריו כי הוא ”אף פעם לא פגעתי בתלמיד חכם שלא מן החוגים שלנו, לא שמעתם דבר כזה. אנחנו מחנכים ומתנהגים בכבוד לכל תלמיד חכם, מעריכים את כל תלמידי החכמים הגדולים ויש הרבה מאוד מהם בציבור של ”אגודת ישראל“ ואפשר להעריץ את גדולתם התורנית. ובכל זאת, בחרנו בדרכו הגדולה של מרן הרב קוק ויש להבחין בין קודש לבין קודש קודשים“.