הרב ליכטנשטיין: מתנגד להומוסקסואליות לא יותר מהתנגדותי לחילול שבת

בכיר ראש הישיבות הציוניות התייחס באופן תקדימי לתופעת ההומוסקסואליות בחברה הדתית וטען כי הוא "לא דוגל בהומוסקסואליות, אך מרסן את הביקורת בחמלה כלפי האומללים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 26/12/12 12:25 יג בטבת התשעג

הרב ליכטנשטיין: מתנגד להומוסקסואליות לא יותר מהתנגדותי לחילול שבת
Yeshivat Har Etzion-cc-by-sa, צילום: Yeshivat Har Etzion-cc-by-sa

הרב אהרן ליכטנשטיין, ראש ישיבת ”הר עציון“ ובכיר ראשי הישיבות הציוניות, מתייחס באופן נרחב לתופעת ההומוסקסואליות בחברה הדתית וטוען, באופן תקדימי, כי יש להתייחס להומואים כפי שמתייחסים למחללי שבת. תוכן השיחה התפרסם באנגלית בבלוג של תלמידו, דב קרול.

”אל תבינו אותי לא נכון, אני נגד הומוסקסואליות. אבל אני בהחלט חושב שאנחנו צריכים לנהוג ברגישות ובכנות גדולה יותר כלפי התופעה הזו“, טען הרב ליכטנשטיין, ”אני שואל את עצמי, אנחנו נגד הומוסקסואליות, אבל אנחנו גם נגד חילול שבת. אנחנו רוצים שמחללי השבת יהיו שומרים שבת, זה נכון. אבל אנחנו מקבלים את מחללי השבת כפי שהם ולא שופטים אותם“.

הרב ליכטנשטיין הוסיף כי ”אנו חושבים שאם התורה מכנה משהו תועבה, הרי שריבונו של עולם חושב שזו תועבה. אבל בכדי להיות הוגנים יותר וכנים עם עצמינו ועם הקהילות שלנו, בואו ונבין שאנו יכולים להזדעזע מההומוסקסואליות רק באותה מידה שאנו מזדעזעים מרמאות במידות ובמשקולות, ואז כל העצמת הזעזוע וכל העוצמה המוסרית שמופנית לכאן - צריכה להיות מופנית גם לשם“.

”זה לא מה שקורה היום“, הוסיף הרב ליכטנשטיין, שהודה כי הוא ”מתווכח עם אנשים על זה“. הוא ציין כי הוא, כמובן, אינו ”דוגל בהומוסקסואליות, חס ושלום. אך אנו צריכים להתחייב לרמת יושר קהילתית גבוהה יותר מזו שקיימת היום“.

("ביקורת מרוסנת בחמלה", הרב אהרן ליכטנשטיין. צילום: ישיבת הר עציון)

”כשאנחנו עוסקים בתגובה שלנו להומוסקסואליות אנחנו צריכים לבחון האם אנחנו מביעים אליהם אהדה והבנה או שאנחנו נוקטים נגדם בצעדים? להבנתי, הומוסקסואליות היא איסור על האדם ולא על הקהילה או החברה“, טען ראש ישיבת הר עציון. ”דעתי היא“, ציין הרב ליכטנשטיין, ”היא שאינני מעודד את הומוסקסואליות בשום דרך, אך רגשית, האש הזו שבוערת בלבבות של רבים היום, והפחדים שחורגים כבר אפילו מסלידה הם מעבר למה שאני חושב לראוי“.

בסיכום דבריו ציין ראש ישיבת הר עציון כי ”מדובר באנשים אומללים. אמרתי לאחד מהם שבא לדבר איתי, שהוא נענש שלוש פעמים בחייו: הוא לא יכול לנהל חיים נורמליים, שזה אחת ההנאות הגדולות ביותר בחיי - אשתי, המשפחה, הילדים; שנית, אין לך למי לפנות, אתה לוקח סיכון אישי בחייך; שלישית, יש לך מורת רוח קשה מאוד בחייך. יש לי מצד אחד ביקורת כלפי ההומואים, אך הביקורת שלי מרוסנת על ידי חמלה“.