הרב ליכטנשטיין מתגייס לתמיכה בתוכנית הלימודים החדשה בתנ"ך

בכיר ראשי הישיבות הציוניות בישראל שיגר מכתב תמיכה ליו"ר החמ"ד, אברהם ליפשיץ, בו הוא טוען כי "ברור שמדובר ביוזמה המיועדת לקרב את עולמו של הקב"ה לעולמנו"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 26/07/12 17:39 ז באב התשעב

הרב ליכטנשטיין מתגייס לתמיכה בתוכנית הלימודים החדשה בתנ"ך
ישיבת הר עציון, צילום: ישיבת הר עציון

הרב אהרן ליכטנשטיין, בכיר ראשי הישיבות הציוניות בישראל, מגבה היום (ה') את עמדת המינהל לחינוך דתי ומביע תמיכה בתוכנית הלימודים החדשה בתנ"ך. הרב ליכטנשטיין, ראש ישיבת הר עציון אשר לא נוהג להתבטא רבות בנושאים אקטואליים, בחר לשגר מכתב תמיכה לאברהם ליפשיץ, יו"ר החמ"ד, בעיקר נוכח הביקורת שמתחו רבני "הקו" על גיבושה של התוכנית החדשה.

במכתבו מסביר הרב ליכטנשטיין כי "הנני בזה לקבוע, לאור היכרות עם הנפשות המרכזיות הפועלות בניהול ופיקוח הוראת התנ"ך במערכת חמ"ד, ומתוך ידע וזהירות, כי יוזמות מסוג זה, ותוכנית לחיזוק ביצור, העמקה והרחבת כבוד שמים הינן ברוח לשון ישעיהו, 'כל הנקרא בשמי, ולכבודי בראתיו, יצרתיו אף עשיתיו' ולא חלילה מתוך התעלמות מהאתגרים הקשורים ביישומה".

הרב ליכטנשטיין קבע כי "ברור שמדובר ביוזמה המיועדת לקרב את עולמו של הקב"ה לעולמנו. אחריות זו הינה הכיוון והכוונה הממריצה את יוזמי התוכנית הזאת". הוא אמנם ציין כי "כמובן לעיתים, תיתכן מעידה או תקלה ואם זה קורה יש צורך בשיפור ושיפוץ ותיקון, על פי שיקול דעת ורוח הולמת. אך אשר לכיוון היסודי, אין מקום לטעות. אנו מצפים ומקווים שהתכנית המוצעת והפועלים בתוכה על פי רוח ישראל סבא, יזכו לסייעתא דשמיא בהעברת דבר ה' לעם ה' בעסקם במלאכת שמים".

מבחינה עקרונית מציין ראש ישיבת הר עציון במכתבו כי "התנ"ך ולימודו מהווים כאוצר בלום של כתבי הקודש, הן כמקור השראה והתעלות לעיצוב נשמת האומה והן ככלי להפצת כבוד מלכות שמיים עלי אדמות, כגופי קדושה ותשמיש קדושה, כאחד". לדבריו, עולם התורה הזניח עם השנים את לימדוי התנ"ך, והזנחה זו, אשר פגעה במיוחד בעולם התורה במזרח אירופה, "גם דיללה את הדביקות בכמה ערכים שהיו בעלי חשיבות בחוט השדרה האמוני, אם בשליטה בתכנים, אם בידע והבנה". לדבריו, מציאות זו השתנתה עם כינונה של מדינת ישראל כבית לאומי, שבזכותה "חזר אף הצמא לתנ"ך למקורו והוא כבש מקום - אף בציבור הכללי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן