הרב ליאור: מתמודדים מול מערכה קשה המטשטשת את צביונה היהודי של ישראל

הרב דב ליאור טוען כי למרות גל החקיקה האחרון בתחומי דת ומדינה, עדיין לא הגיעה השעה להפרדת הדת מהמדינה: "אלו רק חולשות זמניות, לא נתייאש מהמאבק לשינוי צביונה של המדינה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 20/11/13 11:14 יז בכסלו התשעד

הרב ליאור: מתמודדים מול מערכה קשה המטשטשת את צביונה היהודי של ישראל
צילום מסך, צילום: צילום מסך

הרב דב ליאור, רבה של קריית-ארבע חברון, מתייחס היום (ד‘) לגל החקיקה האחרון בנושאים של דת ומדינה, תוך שהוא מביע התנגדות נחרצת להפרדת הדת מהמדינה, למרות השינויים בחקיקה.

”עלינו לדעת שאנו נמצאים בתקופת 'אתחלתא דגאולה', כלומר, מתקיימים לעינינו דברי נביאי ישראל על הגאולה שהובטחה מפי הגבורה, ושבים נדחי ישראל לארץ שניתנה לאבות האומה“, טען הרב ליאור, ”ציפייתנו היא שהמדינה תתנהל בהתאם להדרכתה של תורה בכל אורחות חייה הציבוריים. לצערנו, טרם זכינו לכך, אולם לשמחתנו קיימים תחומים מסויימים בהם המדינה מתנהלת עפ"י תורת ישראל. לדוגמא: יום השבתון הלאומי הוא יום השבת, מועדי ישראל אינם נחשבים כימי עבודה, שמירת הכשרות במטבחי צה"ל, איסור פעילות שאינה פקו"נ בשבת וחג בצה"ל, נישואין וגירושין עפ"י דרישת ההלכה“.

הרב ליאור הדגיש כי ”ידוע שישנם קבוצות הנלחמות גם נגד מעט הצביון היהודי שיש למדינה, אך לא בשל כך נפעל להפרדת הדת מהמדינה כפי שמקובל בארצות המערב. להיפך, שאיפתנו היא שהמדינה תתנהג ע"פ תורתנו הק' בכל התחומים, כדברי מרן הרב זצ"ל (אורות) שמדינת ישראל צריכה להיות 'כסא ד' בעולם'. עלינו להתאמץ ככל יכולתנו כדי ששאיפה זו תצא אל הפועל לטובת עמנו ולתפארת ארצנו“.

מבחינתו של הרב ליאור, ”התופעות השליליות“ אינן אלא ”חולשות זמניות, ולא ירחק היום בו עם ישראל יתעורר בתשובה ויכיר בכך שאין עתיד לאומה ללא יישומה של תורת ישראל בכל תחומי חיינו“. לדבריו, ”כשם שלא יעלה על הדעת לשלול את עצם קיום המדינה בגלל האיומים והטרור מצד אויביינו ואנו עומדים הכן כדי להגן ולשמור על ארצנו, כך לא נתייאש מהמאבק לשינוי צביונה של המדינה“.

”זו אכן מערכה קשה כאשר מולנו עומדים כוחות הנלחמים לטשטש את הצביון היהודי מהמדינה. שומה עלינו לעמוד בפרץ ולמנוע חקיקה אנטי-דתית או גזירות רעות אחרות“, סיכם הרב ליאור, ”עלינו להרחיב ולפתח את מערכת החינוך וההשפעה על ציבור הרחב, לקרבם לתורה ולנועם דרכיה, ובזה נזכה בע"ה לקרב את קץ גאולתנו ולראות בישועת ד' על עמו ונחלתו“.