הרב ליאור: לא לנסוע לפולין, אפשר ללמוד על השואה גם בארץ

רבה של קריית-ארבע חברון יוצא נגד המסעות לפולין אליהם יוצאים בתי הספר בישראל: "אפשר במקום זה להתרשם ולהפנים את עצמת רשעותם באמצעות תמונות, סרטים, ספרים ועדות ניצולים"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 10/11/13 14:49 ז בכסלו התשעד

הרב ליאור: לא לנסוע לפולין, אפשר ללמוד על השואה גם בארץ
דובר צהל, צילום: דובר צהל

הרב דב ליאור, רבה של קריית-ארבע חברון, פוסק כי חל איסור הלכתי על נסיעה לפולין, במסגרת המסעות אל מחנות ההשמדה אליהם יוצאים בתי הספר בישראל, זאת מפני שאפשר ללמוד על השואה גם באמצעות סיורים במוזיאונים בישראל דוגמת ”יד ושם“.

”אין לנסוע לפולין כדי לראות את רשעותם של הגרמנים ימח שמם, אף על פי שזהו צורך לימודי“, הסביר הרב ליאור בפסיקתו ונימק זאת ”מפני שאפשר במקום זה להתרשם ולהפנים את עצמת רשעותם באמצעות תמונות, סרטים, ספרים ועדות ניצולים, או במפגש עם מומחים או עם חוקרי שואה במכונים ובמוזיאונים השונים שהוקמו לשם הנחלת השואה“.

בפסיקה שהתפרסמה בעלון ”גילוי דעת“ התייחס הרב ליאור גם לסוגיית הנסיעות לחו“ל באופן כללי וקבע כי נסיעה לחו“ל לצורך ”צבירת כוחות ושחרור לחץ“ - איננה מותרת: ”אין זו סיבה להתיר לנסוע לחו"ל. האם אין בארצנו מספיק מקומות נופש בצפון, בדרום או במרכז, לנוח ולהתנתק מהמתח היומי?“.

עוד התייחס הרב ליאור למי שנוסעים לפטרה שבירדן וטען כי ”הגבול הדרומי של בני גד ובני ראובן הוא נחל ארנון, ופטרה בדרומה של עבר הירדן, היא מחוץ לתחום זה. מותר לטייל בעבר הירדן היכן שכבשו בני גד ובני ראובן. למרות שזה רק כיבוש עולי מצרים ולא כיבוש עולי בבל, לדעת הרבה מהראשונים, הרי זו ארץ ישראל. מי שיגור בעבר הירדן ויבנה לו שם בית, מקיים מצוות ישוב ארץ ישראל. דרגת הקדושה שם אינה כמו בירושלים אבל זו ארץ ישראל, אך מדרום לנחל ארנון אין זו הארץ שהובטחה“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן