הרב לבנון: בעל שבוגד באשתו חייב טיפול פסיכולוגי

הרב אליקים לבנון נשאל על ידי מעסיק לגבי מקרה בו עובד דתי יוצר קשר אינטימי עם עובדת אחרת, שהיא אישה נשואה. "הוא חולה שחייב טיפול", קבע - וקרא למעסיק לאיים בפיטורין אם לא יסכים לכך

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 11/09/12 18:35 כד באלול התשעב

הרב לבנון: בעל שבוגד באשתו חייב טיפול פסיכולוגי
shutterstock, צילום: shutterstock

הרב האזורי לשומרון, הרב אליקים לבנון, נשאל על ידי אחד מבני קהילתו באשר למצב בו עובד דתי המועסק אצלו יוצר קשר אינטימי עם עובדת אחרת, הנשואה לאיש אחר. הרב לבנון טוען כי על פי חז"ל "הגבר הוא היוזם", וכי "הניסיון מורה על כך, שאם בעל משפחה, שומר מצוות, מנסה ליצור קשר עם אשה, שאף היא אשת איש ובעלת משפחה, זה חולי שאינו חולף ללא טיפול".

הרב לבנון הסביר כי "לטאטא אל מתחת לשטיח תופעה כזו, זו תגובה של בריחה, שתביא רק להחמרה, עד שחלילה, אנו עלולים להגיע לפירוק של שתי משפחות".

בתשובה הלכתית שפרסם הרב לבנון בעלון "קשר אמיץ", הוא טוען כי שיחה סתמית או אזהרה מצד המעסיק כלפי אותו עובד - לא יעזרו לו. "חולה צריך טיפול. חובתך כמעסיק היא, לתת מענה יסודי לכך. השלבים הם: לקרוא לגבר לשיחה. לדבר עמו בביטחון גמור על ידיעה ברורה שיש לך בדבר קשר לא מוסרי עם אשת איש. לא לשאול אותו, לא להמתין להודאתו, אלא לומר כעובדה", מציע הרב לבנון, שטוען כי "זה השלב הקשה ביותר, מפני שעלול להכנס ספק לליבך, שמא אתה סתם מעליל עליו".

(צילום: אלדר בירם)

הרב לבנון הורה למעסיק להתכונן לכך שהבעל יכחיש את העניין והוא קורא לו "שלא להכניס ספק בלבך. העובדות לא רק מדברות בעד עצמן, אלא 'צועקות'". לדבריו, השלב השני והמתחייב הוא להפנות את הבעל לטיפול מקצועי. "מטפל, פסיכולוג שאינו שומר תורה ומצוות, לא יוכל לטפל בכך, מפני שלא

יראה דבר חריג בהתנהגות זו. על כן יש להפנותו, למטפל דתי, מתוך דרישה, ולא להשאיר להחלטתו. אם יידרש, תוכל להשתמש באיום של פיטורין או פניה לרבו".