הרב הראשי מצגר: מותר לברך על נטיעת עץ וירטואלי

הרב הראשי לישראל מחזק את מיזם היער הוירטואלי של הקרן הקיימת לישראל וטוען כי מותר הלכתית לברך את ברכת "הנוטע" גם על נטיעה וירטואלית, שהרי באמצעותה "יש לנוטע חלק בתוצאה של בניין הארץ"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 13/01/13 10:53 ב בשבט התשעג

הרב הראשי מצגר: מותר לברך על נטיעת עץ וירטואלי
alexindigo-cc-by, צילום: alexindigo-cc-by

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, פוסק היום (א‘) כי ניתן לברך על נטיעת עץ וירטואלי. בתשובה לשאלה האם ניתן לברך את ברכת ”הנוטע“ הנהוגה על ידי הציבור הרחב בשתילת עצים, גם אם מדובר בנטיעה וירטואלית, השיב הרב מצגר כי ניתן לעשות זאת באופן עקרוני.

לפי הרב מצגר, ”באופן עקרוני, בודאי ראוי יותר לכל אדם לעסוק בנטיעת הארץ בעצמו, אולם מי שאין באפשרותו לעשות כן, ייטיב לעשות אם לכל הפחות ישתתף בכך דרך האינטרנט, ואף בכך יש לו חלק בתוצאה של בניין הארץ הנעשית באמצעותו... לכן, גם מי שנוטע עץ באמצעות האינטרנט רשאי וצריך לומר את תפילת הנוטע ובכך להראות את אמונתו האיתנה בצור ישראל וגואלו, וביישוב ארץ ישראל".

מדובר בחיזוק הלכתי למיזם ה“יער החברתי“ של הקרן הקיימת לישראל, באמצעותו ניתן לטעת עצים באופן מקוון. המיזם יצא לדרך לפני כשנה, כשלכבוד ט"ו בשבט, הקימה הקרן הקימת לישראל את ה“יער החברתי הראשון בעולם“. מדובר ביער וירטואלי שגולשים מכל רחבי העולם נוטעים בו 'נטיעות אינטרנטיות'. לאחר מכן, יערני קק"ל יטעו את העצים בשטח ביערות קק"ל ברחבי הארץ. מאז יצא המיזם לדרך, עשרות אלפי גולשים כבר נטעו 'עצים וירטואלים'.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן