הרב בני לאו תוקף את "אפרת": מתייחסים להפלה כמו קתולים

הרב לאו טוען כי פעילות האגודה "גורמת נזקים רבים לנשים, לזוגות ולמשפחות" וכי "במקרים בהם ההלכה מתירה הפלה, העמדה הקתולית של אגודת אפרת אינה מאפשרת כל דיון ענייני בנושא"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 07/01/13 14:54 כה בטבת התשעג

הרב בני לאו תוקף את "אפרת": מתייחסים להפלה כמו קתולים
cc-by-יורם שורק, צילום: cc-by-יורם שורק

הרב בני לאו, רב קהילת הרמב“ן בירושלים, יוצא נגד פעילות אגודת ”אפרת“ הפועלת נגד הפלות בישראל וטוען כי התנהלותה ותפיסתה את נושא ההפלות היא צרה ושגויה.

בדברים שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, אומר הרב לאו כי ”האגודה לוחמת נגד כל סוגי ההפלות והופכת כל הפלה לרצח. הרקע למלחמה הוא ניסיון לבלום מגמה של ליברליות המתירה את ההפלה באופן חופשי לפי רצון האם. אך במהלך המלחמה הזו נגרמים נזקים רבים לנשים, לזוגות ולמשפחות“.

לדברי הרב לאו, ”מקרים שבהם ההלכה הסבירה הייתה מתירה הפלה אך העמדה הקתולית של אגודת אפרת משפיעה על דעת הקהל הדתי ואינה מאפשרת כל דיון ענייני בנושא“.

רק בשבוע שעבר בחרו הרבנים הראשיים לישראל, הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר, להתייצב לצד האגודה ולתמוך בפעילותה. באגרת שפרסמו לכלל הרבנים בישראל, טענו הרבנים הראשיים כי ”כדי להמשיך ולפעול להורדת מספר ההפלות, יש להביא בפני הציבור הרחב את החומרה הרבה הקיימת במעשה של קטל עוברים שהוא כרצח נפשות ממש“. ברבנות קראו לרבני הקהילות לעסוק בחומרת איסור ההפלה והדגישו כי ”ראוי לשאת על נס את פעלה המבורך של אגודת "אפרת" בענין זה“.