הרב בני לאו: "הרבנות נגד גיוס בנות לצה"ל? הם גם נגד שירות לאומי"

הרב בני לאו שב ומביע תמיכה בגיוס בנות דתיות לצה"ל וטוען כי "ממש כמו בשרות הלאומי – גם בצבא יש מקומות בטוחים יותר ובטוחים פחות"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 17/12/13 11:20 יד בטבת התשעד

הרב בני לאו: "הרבנות נגד גיוס בנות לצה"ל? הם גם נגד שירות לאומי"
דובר צהל, צילום: דובר צהל

הרב בני לאו שב ומביע היום (ג‘) את תמיכתו בגיוס בנות דתיות לצה“ל וטוען כי עמדות המתנגדים לגיוסן - מביכות.

”יש מי שטוען שבת אינה צריכה לשרת - נקודה! לא שרות לאומי ולא צבא. לדעתה של קבוצה זו החיוב שקבעו חכמים מימי המשנה שבת להשתתף באחריות לאומית בימי "מלחמת מצווה" אינו תקף עוד בימינו. רוב הרבנים האלה לא מעלים על דעתם שבנותיהן תלכנה לשרות לאומי, קל וחומר לצבא“, כתב הרב לאו בעמוד הפייסבוק שלו והזכיר כי יש רבנים, ”כמו הרב שמואל אליהו, המסתמכים על פסיקת הרבנות הראשית שאוסרת גיוס לבנות“.

לדברי הרב לאו, ”גישה זו די מביכה. לרבנות הראשית יש הרבה אחריות והרבה משימות אך אי אפשר להתייחס לעמדת מועצת הרבנות הראשית, שרוב חבריה מנוכרים גם לשרות הלאומי, כפסיקה מחייבת בתחום זה“.

לטענת הרב לאו, ”רוב גדול של רבנים המזוהים עם הציונות הדתית מחייבים שירות לאומי ושוללים הליכה לצבא באופן קטגורי. הם קובעים באופן חד וברור את חובתה של הבת לשרת, כנטילת חלק במלחמת המצווה. ההתנגדות להליכה לצבא נובעת מהחשש שהבת תימצא בסביבה מערערת ומעורערת מבחינה רוחנית וחברתית. הסיבות ההלכתיות (נשיאת נשק, רשות אחרים עליה וכדו') לא באו אלא לחשק את העמדה האוסרת וכל מי שעוסק בסוגיה זו יודע שהן רעועות למדי“.

הוא ציין בדבריו כי הוא בעד גיוס בנות דתיות לצה“ל והוא נמנה על קבוצת רבנים ”המחייבת בת לשרת את המדינה שנתיים ושכוונת את הבנות לקיים את המצווה הזו או בצבא או בשרות לאומי. העיקר שתמצא מקום משמעותי למלא את השרות בתוכן. לדבריו, ”הכל יודעים שהרב גורן זצ"ל התיר לבנות להתגייס, אם הן מרגישות חזקות מבחינה רוחנית. גם רבנים רבים ובהם ראשי מוסדות תורניים מלווים את הבנות בברכה לשרות צבאי אך לא מעודדים זאת. לו היה הדבר בגדר איסור איש לא היה נותן ידו לעוברי עבירה“.

עוד ציין הרב לאו כי ”הצבא מאפשר היום לבנות דתיות שפע של מסלולים, בחלקם כאלה שאין ביכולתו של השרות הלאומי להציע, הן מבחינת אטרקטיביות והן מבחינת ליווי אינטנסיבי. אני בטוח שבהכוונה קרובה ואישית נוכל לתעל את הבנות למסלולים הנכונים להן. אם אנו מלווים את הבנות בשיחה והכוונה - הן תבואנה אלינו קשובות. אם שללנו הכל מכל כל - הן תמצאנה מחוזות אחרים לייעוץ והכוונה. ממש כמו בשרות הלאומי - גם בצבא יש מקומות בטוחים יותר ובטוחים פחות“.