הרב ארלה הראל פורש מראשות ישיבת שילה

משבר בישיבת שילה: המהלך למיתוג הישיבה מחדש – כשל עם פרישתו של הרב הראל, אשר לא הצליח להשתלב עם הקו הותיק. בשילה פתחו את השנה ללא תלמידים בשיעור א'

חדשות כיפה יונתן אוריך 15/08/10 00:00 ה באלול התשע

הרב ארלה הראל פורש מראשות ישיבת שילה
אלנתן גוטוירט, צילום: אלנתן גוטוירט

מהלך ההחייאה שהחל לפני כחמש שנים עם הצטרפותו של הרב ארלה הראל אל הרב מיכאל ברום לראשות ישיבת שילה - כשל. הרב הראל, לשעבר ר"מ בישיבות פתח תקווה ורמת גן, הוזמן לראשות ישיבת שילה כדי לסייע במיתוגה מחדש, כחלק מניסיונות הישרדותה בשדה ישיבות ההסדר.

"לאחר חמש שנות כהונה כראש ישיבה בעל קו חדש לבית המדרש, הרגשתי שבשילה יש שני כיוונים שונים, שאינם משתלבים ביניהם. הקו שלי לא הצליח להשתלב באופן מלא עם הקו הוותיק שאפיין את בית המדרש", אומר הרב הראל בשיחה עם כיפה.

"כדי להימנע מעימותים ומחשש לחילול השם, העדפתי לקום וללכת. התלמידים שילמו את המחיר", מוסיף הרב הראל, הנמצא עתה בשנת שבתון אך מלמד במוסדות שונים וביניהם בישיבת אלון מורה. הרב טרם החליט על המשך דרכו החינוכית, אך הוא צפוי להשתלב בסגל החינוכי באחד המוסדות בו הוא מלמד כיום.


(צילום: אלנתן גוטוירט)


פרישתו של הרב הראל מישיבת שילה, עשויה להיות המסמר האחרון בארון קבורתה. בימים אלו, עם פתיחת זמן אלול, אין תלמידים בשכבת שיעור א ואף כחצי מן הרווקים וכשליש מן האברכים עזבו.


ממשרד ישיבת שילה נמסר בתגובה לידיעה כי "הנתונים אינם מדוייקים. רק כשני תלמידים ואברך אחד פרשו משורות הישיבה בעקבות עזיבתו של הרב הראל. אמנם השנה אין שיעור א בישיבה, אך מנגד הצטרפו לבית המדרש 15 תלמידים, בני שיעור ג שרובם מבית אל. אווירת חודש אלול מורגשת היטב ובית המדרש שוקק תלמידים. הישיבה ממשיכה בפעילות, כשתלמידים נוספים מוזמנים להצטרף לשורותינו"

ישיבת שילה - גמרא בעיון, דגש על חסידות

הלימודים בישיבת שילה, המציעה מסלול "הסדר" במקביל לישיבה "גבוהה", מתאפיינים בשילוב שבין הלימוד העיוני ללימוד ההלכתי, בשיטת ה"אליבא דהלכתא". סדרי הבוקר הוקדשו ללימוד גמרא בעיון, תוך עיסוק בסוגיות בעלות השלכה מעשית, כשבשעות הצהריים עוסקים התלמידים בלימוד הלכה בעיון. נוסף לכך, גישתה של ישיבת שילה מתאפיינת בנטייה חסידית מובהקת, בדגש על תכני הלימוד וקיומן הקבוע של התוועדויות חסידיות.

לצד הלימוד, דרכה של ישיבת שילה רצופה התייחסויות פוליטיות, כך למשל בשבת הנוער שקיימה הישיבה עם הכרזת הממשלה על תוכנית הקפאת הבנייה בשטחים, כשראשיה התבטאו בגלוי כנגד המהלך ובעד עיבוי ההתיישבות בחבל בנימין. באחרונה אף איים ראש הישיבה, הרב מיכאל ברום, כי כל עוד לא תבוטל החלטתו של שר הביטחון, אהוד ברק, בנוגע לביטול ההסדר עם ישיבת הר ברכה, תעזובנה שאר הישיבות את ההסדר עם הצבא.