הרב אריאל: להתפלל על הגשמים ונגד מכת הארבה

רבה של רמת גן קורא לציבור להתפלל על הגשמים בתפילת העמידה, זאת מפני שלדעתו, למרות הגשמים שירדו החורף, עדיין מדובר בתקופת בצורת. הוא קרא לציבור להתפלל גם נגד מכת הארבה בדרום הארץ

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 13/03/13 16:12 ב בניסן התשעג

הרב אריאל: להתפלל על הגשמים ונגד מכת הארבה
?, צילום: ?

למרות תקופת הגשמים המבורכת שאפיינה את החורף האחרון, רבה של רמת גן, הרב יעקב אריאל, פוסק להוסיף בתקופה זו תפילה על הגשמים בתפילת העמידה, זאת מפני שלדעתו עדיין מדובר בתקופת בצורת.

בתשובה הלכתית שפרסם באתר ”ישיבה“, הרב אריאל קובע כי "בגלל הבצורת בתקופה האחרונה, ראוי להוסיף את התפילה 'ועננו בורא עולם' בשומע תפילה". הרב אריאל ציין בתשובתו כי יש להתפלל גם נגד פגעי הארבה, שתוקף ומסב נזקים לשדות חקלאיים בדרום הארץ: ”בתפילת 'ועננו בורא עולם' יש רשימה של פגעים, לא עלינו, ביניהם חיות רעות. אפשר להוסיף להן גם ארבה או להתכוון בחיות רעות על הארבה".

תפילת ועננו להוספה בברכת ”שומע תפילה“:

וַעֲנֵנוּ בּוֹרֵא עוֹלָם בְּמִדַּת רַחֲמֶיךָ, בּוֹחֵר בְּעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל, לְהוֹדִיעַ גָּדְלוֹ וְהַדְרַת כְּבוֹדוֹ. שׁוֹמֵעַ תְּפִלָּה, תֵּן טַל וּמָטָר לִבְרָכָה עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה, וְשַׂבַּע אֶת הָעוֹלָם כֻּלּוֹ מִטּוּבֶךָ, וּמַלֵּא יָדֵינוּ מִבִּרְכוֹתֶיךָ וּמֵעֹשֶׁר מַתְּנַת יָדֶךָ. שָׁמְרָה וְהַצִּילָה שָׁנָה זוֹ מִכָּל דָּבָר רָע, וּמִכֹּל מִינֵי מַשְׁחִית וּמִכָּל מִינֵי פוּרְעָנוּת, וַעֲשֵׂה לָהּ תִּקְוָה וְאַחֲרִית שָׁלוֹם. חוּס וְרַחֵם עָלֵינוּ וְעַל כָּל תְּבוּאָתָהּ וּפֵרוֹתֶיהָ, וּבָרְכָהּ בְּגִשְׁמֵי רָצוֹן, בְּרָכָה וּנְדָבָה וְחַיִּים וָשֹׂבַע וְשָׁלוֹם, כַּשָּׁנִים הַטּוֹבוֹת. וְהָסֵר מִמֶּנּוּ דֶּבֶר וְחֶרֶב וְרָעָב, וְחַיָּה רָעָה וּשְׁבִי וּבִזָּה, וְיֵצֶר הָרָע, וָחֳלָיִים רָעִים וְקָשִׁים וּמְאֹרָעוֹת רָעוֹת וְקָשׁוֹת. וּגְזוֹר עָלֵינוּ גְּזֵרוֹת טוֹבוֹת מִלְּפָנֶיךָ, וְיָגֹלּוּ רַחֲמֶיךָ עַל מִדּוֹתֶיךָ וְתִתְנַהֵג עִם בָּנֶיךָ בְּמִדַּת רַחֲמִים, וְקַבֵּל בְּרַחֲמִים וּבְרָצוֹן אֶת תְּפִלָּתֵנוּ.