הרב אריאל: לא חושב שרבנים צריכים להתערב בפוליטיקה

רבה של רמת גן הסביר מדוע הוא נמנע מלהביע תמיכה או עמדה במועמד או במפלגה כזו או אחרת. "אני משלם על זה מחיר, אך סבור כי יש תחומים שעדיף לתת לפוליטיקאים להכריע", טען

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 18/11/12 17:51 ד בכסלו התשעג

הרב אריאל: לא חושב שרבנים צריכים להתערב בפוליטיקה
?, צילום: ?

"אני באופן אישי לא מתערב בשאלות מעשיות ולא תומך במועמדים או במפלגות מסוימות, על אף שאני משלם על זה מחיר מסוים", כך טען הרב יעקב אריאל, רבה הראשי של רמת גן ונשיא הישיבה בעיר, בראיון שהתפרסם בעיתון "זרעים" של תנועת "בני עקיבא".

בתקופת הפריימריז במפלגת הבית היהודי כמו גם בבחירות הפנימיות לרשימת מפגלת תקומה לכנסת נמצאו לא מעט רבנים שפעלו ותמכו במועמדים לפני הקלעים ומאחוריהם. על אף שהתורה עוסקת בכל תחומי החיים, כדברי הרב אריאל, ועל אף ש"יש לה מה לומר גם על פוליטיקה", הוא עצמו סבור כי עדיף להימנע ממעורבות פוליטית ישירה. "כולם יודעים שאני קשור למפד"ל אבל אני לא חבר מפד"ל. אני רב, ואני רב של כולם ומתייעצים איתי גם ממפלגות אחרות. התורה לא שייכת למפלגה מסוימת", הסביר הרב אריאל.

"יש כל מיני תחומי ביניים שבהם עדיף לא להיכנס ולתת ולפוליטיקאים להכריע", הוסיף הרב אריאל, שטען עם זאת כי בסוגיות ציבוריות יש צורך לנקוט בדרך הפשרה, דרך אשר דמויות רבנית לא תמיד מסוגלת לנקוט בה. מלבד שיחות שמקיימים עם הרב אנשי ציבור ופוליטיקאים מספר הרב כי הוא מנצל דווקא את בימת בית הכנסת על מנת לעסוק בסוגיות ציבוריות ועל מנת "למתוח ביקורת על הציבור אם הייתה, או בשיעורי תורה שהעלתי בהם סוגיות מעשיות".

הרב אריאל חותם את דבריו ואומר "העבודה הרבנית תובעת הרבה אורך רוח וסבלנות וצריך לדעת גם איפה לא להיכנס. יש רבנים שחושבים אחרת ממני אבל אותי לא תראה חתום על שום מודעה עם מועמד כלשהו בפריימריז". דברים דומים גם אמר הרב יובל שרלו, ראש ישיבת פתח תקווה, במכתב שפורסם באתר כיפה. על דברי הרב שרלו חלק אז הרב שלמה אבינר ראש ישיבת עטרת כהנים שהצהיר תמיכה פומבית בנפתלי בנט, כיום יו"ר "הבית היהודי".

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il