הרב אפרתי: מטרתה של האישה - גידול ילדים

הרב ברוך אפרתי טוען כי מטרת הנשים בעולם היא לגדל ילדים "ורק אם יש פנאי אחרי זה, לסייע לבעל בפרנסה ואם יש צורך, ונשאר עוד זמן - לפתח נטיות של תחביבים, בענווה ובצניעות"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 19/12/13 12:38 טז בטבת התשעד

הרב אפרתי: מטרתה של האישה - גידול ילדים
אתר קהילת זית רענן, צילום: אתר קהילת זית רענן

הרב ברוך אפרתי, רב בית הכנסת ”זית רענן“ באפרת הנמנה על רבני החרד“ל, טוען כי מטרתה של האישה היא להביא ילדים לעולם ולגדלם - ולא מעבר לכך.

בתשובה הלכתית שפרסם באתר ”מורשת“, אמר הרב אפרתי כי מטרת האישה בעולם היא ”לגדל בנים ובני בנים חכמים ונבונים, אוהבי ד' יראי אלוקים, אנשי אמת זרע קודש, בד' דבקים, המאירים את העולם בתורה ומעשים טובים ובכל מלאכת עבודת הבורא. דהיינו גידול עמלי תורה המלאים ביראת שמיים, ובנות יראות שמים, מרגע פקיחת עיניהם בבוקר עד קריאת שמע שעל המיטה“. לדבריו, ”על כך יש למסור את הנפש כל ימיה, לצד תפילה ועסק התורה במדריגה שלה בנושאים של אמונה, והלכות נשים“.

(צילום: אתר קהילת זית רענן)

הרב אפרתי הדגיש בתשובתו כי זו מטרת האישה וכי ”רק אם יש פנאי אחרי זה, יש לסייע לבעל בפרנסת הבית אם יש צורך, ואם נשאר עוד זמן נוסף, אזי יש מקום לפיתוח נטיות של תחביבים וכד' וכשרונות אישיים, בענווה וצניעות“.

”זה הסדר ואין לשנותו“, טען הרב אפרתי, שהסביר כי ”לכשעצמן, הנשים כבר דבקות בד' ופחות שייכות לעולם התיקון כגברים, ובזכות מדריגת עולם האצילות שלהן הגאולה מופיעה בעולם. עליהן בעיקר להשפיע מאצילותן ודביקותן הטבעית בד' על ילדיהן“.