הרב אליהו פסק לתושבי הדרום ולחיילי המילואים לברך ”הגומל“

רבה של צפת אמר כי יש חובה להודות לקב“ה על הניסים הגדולים שאירעו במהלך מבצע ”עמוד ענן“, בעיקר נוכח העובדה כי רק 7% מהרקטות פגעו באזורים מיושבים. ”אירעו ניסים על גבי ניסים“, אמר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 03/12/12 10:45 יט בכסלו התשעג

הרב אליהו פסק לתושבי הדרום ולחיילי המילואים לברך ”הגומל“
ברוך גפן, צילום: ברוך גפן

הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, פסק לתושבי הדרום ולחיילי המילואים שגוייסו למבצע ”עמוד ענן“, לברכת ברכת הגומל על הניסים שאירעו במהלך המבצע, בעיקר נוכח אחוז הנפגעים הנמוך אל מול כמות ירי הרקטות מרצועת עזה.

בשיעור שהעביר השבוע, ציין הרב אליהו כי יש להודות לקב“ה על הניסים שאירעו במהלך המבצע, על אף שלדעתו ”עמוד ענן“ לא הגשים את כל יעדיו ולא הביא לחיסולו של הטרור, לאור החלטת הדרג המדיני שנמנע מכניסה קרקעית והסתפק בהפסקת אש.

("ניסים על גבי ניסים", הרב אליהו. צילום: יחצ)

”זה שרק 7% מהטילים פגעו במקומות מיושבים, זה נס גמור. המחבלים יודעים לפגוע - והם לא פוגעים. זה לא נס? זה נס גדול, פשוט התרגלנו לזה“, אמר הרב אליהו, ”במבצע האחרון היו יכולים להיות אסונות נוראיים, אבל הקב“ה הציל אותנו מהאירועים הללו. ניסים על גבי ניסים“.

הרב אליהו הוסיף כי ”אנחנו כואבים על אותם שישה ישראלים שנהרגו, כל אחד מהם הוא באמת הרוג מלכות שאין כל בריאה יכולה לעמוד במחיצתו. אבל יש חובה להודות לקב“ה. הרב אליהו אף פסק לכל החיילים שיצאו למלחמה וחזרו - לברך ברכת ”הגומל“, כמו גם תושבי הדרום שהיו תחת איום הטילים.