הרב אליהו: למתנדבים אסור לגעת בנכות בעלות פיגור שכלי

רבה של צפת המתמודד לתפקיד הרב הראשי, פסק כי על מתנדבים ומתנדבות יש לשמור נגיעה גם במסגרתם עבודתם: "גם אם זה ממקום טהור, אין ביטוח שכך זה מתפרש"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 11/07/13 21:40 ד באב התשעג

הרב אליהו: למתנדבים אסור לגעת בנכות בעלות פיגור שכלי
ברוך גפן, צילום: ברוך גפן

למתנדבים אסור לגעת בנכות בעלות פיגור שכלי ולמתנדבות אסור לגעת בנכים בעלי פיגור שכלי - כך פוסק הרב שמואל אליהו, רבה של צפת המתמודד לתפקיד הרב הראשי לישראל, בראיון שהעניק בעניין החופש הגדול לעלון ”עולם קטן“ לנוער.

הרב אליהו הסביר בראיון כי "שום התנדבות לא מתירה שום כלל מכללי הצניעות. אין היתר לבת ללטף נכה גם אם יש לו פיגור וכן מתנדבים עם נכות... גם אם עושים את זה מהמקום הכי נקי וטהור שיש בעולם, אין ביטוח שכך זה נקלט בצד השני".

בהמשך הראיון, התייחס הרב אליהו לסוגיות שונות הקשורות לחופש הגדול וטען כי "תפילה במניין לא צריכה למנוע טיול". לדבריו, אמנם יש לעשות השתדלות בנושא אך "טיול בארץ ישראל זה ממש מצווה". בהתייחס לפעילויות שונות בחופש הגדול אמר הרב אליהו כי כניסה לקניון מותרת אך ורק בידיעה מראש לאיזה חנות להיכנס: "ללא צורך זה אסור, הגמרא אומרת שמי שמכניס עצמו לרחוב לא צנוע הוא רשע".

הרב אליהו התייחס לשאלת טבילה מעורבת במעיינות ואמר כי "גם אם הבנים והבנות לבושים בצניעות והמעיין הוא רחב וגדול זה אסור“. לדבריו, ”זה מתכון בדוק לקלות ראש". הרב נשאל בדבר התנדבויות הרבות של הנוער הדתי והזהיר כי ש"לא להתערבב יותר מדי ולא להרבות שיחה יחד, בטח לא צחוקים", זאת בין בנין ובנות. הרב נימק את דבריו ואמר כי "ההתנדבות לא מתירה לאדם לעבור על ההלכה ולרדת בדרגתו הרוחנית".

במהלך הריאיון חשף הרב תחביב ישן ממנו נגמל במהלך השנים: "פעם הייתי מעשן קצת אבל גיליתי שזה מפריע לאשתי ולסובבים וזה מקצר חיי אדם, זה מסתכם בסכומים אדירים של כסף, למה להתחיל עם זה?“. כשנשאל אם יש בכך איסור הלכתי, הוא אמר שלדעתו זה ”פשוט חבל“.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il