הרב אליהו לגבר נשוי: אל תהיה בחדר הלידה, שלא תמאס באשתך

מעליב: הרב שמואל אליהו הציע לגבר נשוי לצאת מחדר הלידה כשאשתו יולדת, כדי שהיא "לא תתגנה בעיניך כשתראה אותה בחולשתה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 02/03/13 20:38 כ באדר התשעג

הרב אליהו לגבר נשוי: אל תהיה בחדר הלידה, שלא תמאס באשתך
ברוך גפן, צילום: ברוך גפן

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, הציע לגברים נשואים להיות מחוץ לחדר הלידה, בזמן שנשותיהם יולדות, זאת מפני שבשל התהליך הן עלולות ”להתגנות בעיניהם“.

התשובה הזו של הרב אליהו פורסמה בעלון ”עולם קטן“ שהופץ בסוף השבוע האחרון. השואל תהה: ”היכן מותר לי לעמוד ליד אשתי בעת הלידה?“ ואילו הרב אליהו פסק בתגובה כי ”מאחורי ראשה, אך יש עומדים בחוץ“. עוד הוא כתב: ”לא כדאי לך להיות בלידה, מפני שאשתך עלולה להתגנות בעיניך כשתראה אותה בחולשתה".

תגובתו של הרב אליהו עוררה זעם בפייסבוק, מצד נשים רבות, ולא מעט גברים, שמצאו את הפסק הזה הזוי לחלוטין. גם הרב אמנון בזק מישיבת ”הר עציון“ הגיב לפסק ההלכה של הרב אליהו וטען בעמוד הפייסבוק שלו: ”אוי לו לבעל שמראה אשתו הסובלת בצירי לידה יגרום לו לחוש שהיא מתגנה בעיניו, במקום לחוש חמלה ורצון להקל עליה ככל שניתן“.

הרב בזק הסביר כי ”ההלכה יצאה מגדרה כדי להתיר איסורים על מנת להשיב דעתה של יולדת. האם נוכחות האדם הקרוב לה ביותר לצדה בשעת הלידה איננה חלק יסודי ממגמה זו?“. לדבריו, ”חשוב שרבנים יתייחסו לשאלות ההלכתיות הרלוונטיות לנוכחות הבעל לצד אשתו בזמן הלידה. אולם עצם הנוכחות איננה שאלה הלכתית, ובמקום להביע עמדה חד-ממדית לגביה, מוטב שהיא תישאר לשיקול דעתם של בני הזוג“.