הרב אליהו זייני עלה לראשונה להר הבית

אל ראש ישיבת "אור וישועה" בחיפה הצטרפו כ-50 מתלמידיו. בעבר הביע התנגדות לעלייה למקום, אך בשנים האחרונות שינה את עמדתו והביע בכך תמיכה פומבית

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 12/07/13 11:59 ה באב התשעג

הרב אליהו זייני עלה לראשונה להר הבית
המטה המשותף להר הבית, צילום: המטה המשותף להר הבית

כ-50 תלמידים מישיבת ”אור וישועה“ בחיפה עלו אתמול (ה‘) לראשונה להר הבית יחד עם ראש הישיבה, הרב אליהו רחמים זייני, שמעולם לא עלה למקום אך תמך בהגעה אליו.

בחודשיים האחרונים חלה התפתחות נוספת בעידוד הרב זייני את העליה להר. ביום ירושלים האחרון, הזמין הרב רבנים ומרצים להרצות בישיבה בפני התלמידים את הידע התורני והמחקרי הקיים בענייני הר הבית ובנין המקדש. הרב זייני קרא לתלמידיו לקחת חלק פעיל בייהוד הר הבית והגנתו מכוונות המוסלמים לרשת אותו, ולהביא לשינוי ביחס הרשויות להר הבית. כתוצאה מכך עלו אתמול לראשונה עשרות מתלמידי הישיבה להר הבית.

בעבר, הרב זייני סבר אחרת. בראיון עיתונאי שמסר בשנת 2007, הוא התייחס לעמדתו בנוגע להר הבית ואמר כי ”הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר לכל יהודי, והעדות לכך היא האיסור שאוסרים עלינו להתקרב אליו. רק לאויבינו מותר“. עם זאת, לפני כשנתיים, בתשובה שמסר לאחד מתלמידיו ופורסמה באתר האינטרנט של הישיבה, קבע הרב זייני כי ”אין צל של ספק שלא רק שמותר לעלות לאזורים בהר הבית שעליהם ת"ח רשומים שעסקו בנושא (כמו הרב גורן זצ"ל והמבדיל לח"ט הרב ליאור שליט"א ועוד) התירו לעלות בהם, אלא שאף מצוה יש בדבר“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן