הרב אהרן ליכטנשטיין זכה בפרס הרב קוק לספרות תורנית

ועדת הפרס בחרה לציין לשבח את הספרים שהוציאו לאור תלמידיו, המסכמים את שיעוריו בעיון. כמו כן זכו בפרס גם פרופ' שמחה עמנואל, הרב יצחק שילת והרב מרדכי הלפרין

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 12/11/12 12:32 כז בחשון התשעג

הרב אהרן ליכטנשטיין זכה בפרס הרב קוק לספרות תורנית
ישיבת הר עציון, צילום: ישיבת הר עציון

ועדת השופטים מטעם עיריית תל אביב הכריזה על ארבעת זוכי פרס הרב קוק לספרות תורנית היוקרתי, שניים מהם מישיבת הר עציון באלון שבות. הזוכים השנה הם פרופ' שמחה עמנואל, הרב יצחק שילת, הרב ד"ר אהרן ליכטנשטיין והרב ד"ר מרדכי הלפרין. הפרס מזכה כל אחד מן הזוכים בסכום של-18,000 שקלים.

פרופסור שמחה עמנואל למד בבית הספר היסודי חורב בירושלים, בישיבה התיכונית שעלבים ובישיבת ההסדר הר עציון באלון שבות. את לימודיו האקדמיים עשה בחוג לתלמוד באוניברסיטה העברית בירושלים. את הפרס זכה על ספרו תשובות מהר"ם מרוטנבורג וחבריו, בו עפ"י וועדת הפרס "הציג במהדורה מדויקת ומנופה את תשובותיו של מהר"ם מרוטנבורג, גדול חכמי ההלכה והמשיבים בשלהי תקופת בעלי התוספות".

הרב יצחק שילת למד בישיבת "מרכז הרב", בישיבת כרם ביבנה ובישיבת הכותל והקים את ישיבת מעלה אדומים, שם הוא משמש ר"מ עד היום. בפרס זכה "על פועלו בהוצאה לאור, המחודשת והמדוייקת, של איגרות הרמב"ם וההקדמות לפירוש המשנה, המצטיינים בלשון ברורה ונגישה הן ללומד המצוי בן דורנו והן לקהילת הרבנים והחוקרים", כלשון ועדת הפרס.

בקטגורית "ספרות תורנית מקורית" זכו הרב ד"ר אהרון ליכטנשטיין, ראש ישיבת "הר עציון" ומבכירי הרבנים בציונות הדתית בזמננו. עיקר חינוכו התורני של הרב ליכנשטיין בישיבה יוניברסיטי אצל הרב יוסף דוב הלוי סולובייצ'יק. הרב ליכטנשטיין הוא ד"ר לספרות אנגלית מטעם אוניברסיטת הרווארד. בפרס היוקרתי זכה עפ"י וועדת הפרס "על ספריו על מסכתות התלמוד. הרב ליכטנשטיין מביא בספרים האלה את שיטת הלימוד הבריסקאית לזיקוק ומיצוי מעמיקים ומרשימים ופותח את הלמדנות התלמודית המסורתית לפני בני הדור".

הפרס לספרות תורנית מקורית הוענק בנוסף גם לרב ד"ר מרדכי הלפרין. הרב הלפרין למד בישיבה התיכונית נתיב מאיר ולאחר מכן בישיבות פוניבז' ומיר והוסמך לרבנות. הרב הלפרין הוא רופא גניקולוג, מנהל מכון שלזינגר ועורך כתב העת "אסיא". את הפרס קיבל "על ספרו רפואה, מציאות והלכה, המכיל בתוכו מיגוון עצום של דברי תורה עם עידכון רפואי מודרני בשאלות העומדות ברומו של עולם ומגלם התמודדות אמיצה של איש הלכה עם אתגרי הרפואה המודרנית".

פרס הרב קוק לספרות תורנית ניתן החל משנת 1943 לעוסקים בתחום ספרות תורנית מקורית כמו פרשנות, חידושים ושו"ת וכמו כן לספרות מחקר וספרי עזר תורנית. מטרת הפרס היא חיזוק העוסקים בכתיבת ובחקר ספרות תורנית. הזוכים הראשונים בפרס הם הרב שלמה גורן והרב איסר זלמן מלצר.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן