הרב אבינר על אובמה: צריך אותנו לא פחות משאנו זקוקים לו

ראש ישיבת "עטרת כהנים" פסק כי אין לברך את ברכת ראיית מלך, לקראת בואו של נשיא ארה"ב לישראל. עוד הוא טוען כי "אנחנו צריכים להוסיף עוז וגבורה, ואז הגויים יתייחסו אלינו בהתאם"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 14/03/13 12:26 ג בניסן התשעג

הרב אבינר על אובמה: צריך אותנו לא פחות משאנו זקוקים לו
bobster1985-cc-by, צילום: bobster1985-cc-by

לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, נשאל הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת עטרת כהנים, האם יש צורך לברך את ברכת ראיית מלך - "שנתן מכבודו לבשר ודם". הרב אבינר הבהיר לשואל כי "נשיא ארצות הברית אינו מלך, הוא צריך אותנו לא פחות מאשר אנו אותו".

בדבריו, פרש הרב אבינר הגדרה קריטריונים להגדרת מלך - בהם נשיא ארה“ב אינו עומד. "צריך להיות דווקא מלך אבסולוטי, כל יכול, שכל הסמכויות בידו“, מסביר הרב אבינר וקובע כי "נשיא ארה"ב אינו שליט עליון. עם כל חשיבותו, הוא כפוף לרצון קונגרס, בין שזה מוצא חן בעיניו ובין שלא". עוד טען הרב אבינר כי "להיחשב למלך צריכה להיות לו סמכות לשפוט ולהרוג במשפט ואילו לנשיא ארה"ב אין סמכות להוציא להורג".

מי הוא, אלן דלון? הרב אבינר (צילום: אלנתן גוטוירט)

לדבריו, רק אם נשיא ארה"ב ייתן חנינה ליונתן פולארד, ”נמצא דרך לברך עליו". סיבה נוספת אותה מנמק הרב אבינר היא שנשיא ארצות הברית לובש חליפה ככל אדם ואינו לובש בדי מלך. הוא אף טוען כי פמלייתו איננה לצורך כבוד מלכים אלא לצרכי ביטחון ועל כן אין לברך על ראייתה.

כחלק מעמדתו בדבר מעמדו של נשיא ארצות הברית, אומר הרב אבינר כי "אנשים מאוד דואגים ממה הנשיא ארה"ב אומר, אבל זה מופרז. לא מה שהנשיא אומר קובע. ארה"ב אינה עוזרת לנו לשם שמים, אלא כדי להרוויח מזה. הם צריכים אותנו מבחינה צבאית. אנחנו שומרים על האינטרסים שלהם בחלק הזה של העולם. בנוסף, הם גם נעזרים בזו מבחינה מדעית וטכנולוגית. בתחומים שונים, הם צריכים אותנו לא פחות ממה שאנחנו צריכים אותם".

"אנחנו לא מתערבים במה שעושים באמריקה ושאמריקה לא תתערב במה שאנו עושים פה", אומר הרב אבינר וטוען כי מדינת ישראל אינה עומדת איתנה אל מול המעצמה האמריקאית. "89% מהאמריקאים מאמינים בתנ"ך ושם כתוב שארץ ישראל שייכת לעם ישראל. לפעמים הם יותר פרו-ישראלים מאיתנו בגלל שהתרגלנו בגלות להיות חלשים ופחדנים. אנחנו צריכים להוסיף עוז וגבורה, ואז הגויים יתייחסו אלינו בהתאם", סיכם.