הרב אבינר: לקצר את "בין הזמנים", אין סיבה לחופש של חודשיים וחצי

ראש ישיבת "עטרת כהנים" אמר לתלמידיו כי לדעתו "אין סיבה הגיונית לחופשה שנתית של חודשיים וחצי", בהתייחס לתקופת "בין הזמנים" הנהוגה בישיבות הגבוהות ובישיבות ההסדר

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 13/12/12 16:54 כט בכסלו התשעג

הרב אבינר: לקצר את "בין הזמנים", אין סיבה לחופש של חודשיים וחצי
יחצ, צילום: יחצ

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת ”עטרת כהנים“ בירושלים, מברך על החלטת המשרד לשירותי דת על כך שתלמידי הישיבות, הכוללים והאברכים, נדרשים להמשיך ללמוד גם בתקופת חנוכה, שלא הוגדרה כחופשה - בניגוד למערכת החינוך הממלכתית.

בשיחה שמסר השבוע בישיבה, אמר הרב אבינר "היכן ראינו עוד בעולם מדינה שמחייבת ללמוד תורה?! אנטיוכוס הרשע אסר ללמוד תורה, אמרו היהודים: כיצד אנטיוכוס אוסר עלינו ללמוד תורה? אנחנו נלמד 'דווקא'". לדבריו, ”מדינת ישראל, באופן תקדימי, מחייבת ללמוד תורה“.

הרב אבינר הוסיף להתייחס לתקופות חופשות "בין הזמנים" בישיבות ואמר כי בשנה "יש חודשיים וחצי חופש וזה די והותר. צריך ללמוד תורה גם בחנוכה. אין סיבה הגיונית ל‘בין הזמנים‘ באורך של חודשיים וחצי. בחנוכה צריך להתאמץ וללמוד, ואפילו יש עדיפות ללמוד בחנוכה, כפי שאמר הרבי מלובביץ', שדווקא משום שהיוונים רצו לבטל אותנו מלימוד התורה יש דווקא אז מעלה מיוחדת ללמוד".

(לומדים "דווקא", הרב אבינר. צילום: אלנתן גוטוירט)

יצוין כי על אף הודעתו של הרב אבינר וחרף ההוראה של המשרד לשירותי דת, מספר ישיבות בחרו להעניק ימי חופשה לתלמידיהן, במהלך השבוע האחרון.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il