הרב אבינר: יוצאים למלחמה רק בלית ברירה אחרת

”צה“ל איננו צבא תקיפה אלא צבא הגנה“, טוען הרב שלמה אבינר בעקבות מבצע ”עמוד ענן“, ומסביר כי לתפיסתו ”מלחמה עושים רק בהסכמת כל העם, כאיש אחד בלב אחד“

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 22/11/12 15:07 ח בכסלו התשעג

הרב אבינר: יוצאים למלחמה רק בלית ברירה אחרת
אתר מעלה, צילום: אתר מעלה

”מלחמות הם חלק מהמהלך של אתחלתא דגאולה“, כך מסכם הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת ”עטרת כהנים“, את מבצע ”עמוד ענן“ שהסתיים אמש בהפסקת אש בין ישראל לחמאס. בדוא“ל פנימי ששיגר לידידי ישיבת ”עטרת כהנים“, הבהיר הרב אבינר כי ”האלטרנטיבה למלחמה היא לא השלום, אלא פוגרום, שהרי בכל דוד ודור קמים עלינו לכלותינו, והקב"ה מצילנו מידם. עכשיו, הקב"ה מצילנו מידם דרך שלוחו הנאמן - צה"ל".

הרב אבינר טוען כי לא ניתן לעשות שלום עם אויבנו מכיוון שכל מטרתם היא השמדתנו. "יש לנו מתנגדים, לא מתנגדים רגילים שמתנגדים בגלל סיבה מסוימת, שאז יש תקווה שאם פותרים את הסיבה הם לא יתנגדו יותר, אלא הם מתנגדים בצורה עקרונית לעם ישראל. יש עוד הרבה עמים שלא עשינו להם דבר רע, ובכל זאת הם שונאים אותנו, לא בגלל איזו סיבה, אלא התנגדות עקרונית", הסביר הרב אבינר, שטען כי מטרת האויב היא מלחמה בה' ו"מובן מאליו שאי אפשר להילחם נגד רבש"ע, אז נלחמים נגדנו".

"צבא הגנה לישראל הוא לא צבא תקיפה אלא צבא הגנה", פורס הרב אבינר את תפיסתו לגבי מטרתו של צה"ל, "אנחנו לא תוקפים אף עם, אנו לא כובשים עמים אחרים, אנו רק דואגים למשך קיומנו. מלחמה על פי רצונם של חלקים מסוימים מהעם הינה בלתי מקובלת בעיני הרב אבינר: "אין דבר כזה לצאת למלחמה אם רק חלק מהעם רוצה. יש דברים שאפשר להחליט לפי חלק מהעם, אך מלחמה אינה כזאת, מלחמה עושים רק בהסכמת כל העם".

"יוצאים למלחמה רק 'בלית ברירה'“, כלשונו של הרב אבינר, "לצערנו גם עכשיו צריך לעשות מלחמה, וב"ה אנחנו יודעים איך להלחם. כל ישראל מבין שזו מלחמת הגנה, ולכן כולם לוחמים. כל העם ניצבים מאחריה: דתיים, חילונים, חרדים, אשכנזים, ספרדים, ימניים, שמאלניים, כולם כאיש אחד בלב אחד".