הרב אבינר: טלפון כשר זו "חומרא" – לא חובה

ראש ישיבת "עטרת כהנים" טוען כי אין שום מניעה בשימוש ב-SMS או באינטרנט סלולרי במכשירים חכמים. עם זאת טען כי "אם אדם רואה שהוא נכשל - הוא חייב לאסור על עצמו כמו כל דבר"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 15/10/12 15:44 כט בתשרי התשעג

הרב אבינר: טלפון כשר זו "חומרא" – לא חובה
William Hook-cc-by-sa, צילום: William Hook-cc-by-sa

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים" בירושלים, טוען כי אין צורך הלכתי בשימוש בטלפונים כשרים בלבד - וכי אין שום מניעה בשימוש ב-SMS או באינטרנט הסלולרי.

בשו"ת היומי של "מכון מאיר" אמר הרב אבינר, המשיב למאות שאלות הלכתיות באמצעות מסרוני SMS, כי מדובר בשירותים שימושיים ואין איסור על השימוש בהם. "ודאי יותר טוב מכשיר כשר, זה חומרא אבל זה לא חובה. אבל אם אדם רואה בעצמו שבמכשיר הלא כשר הוא נכשל אז אין שאלה - הוא חייב לאסור על עצמו כמו כל דבר", אומר הרב אבינר.

הרב הדגיש כי "יש דברים שהתורה לא אסרה אבל האדם רואה בעצמו שהוא נכשל אז הוא צריך לגדור גדרים בשביל עצמו".

להבדיל מהרב אבינר, הרב שמואל אליהו טען בעבר כי האינטרנט הפתוח והזמין המאפיין פלאפונים חכמים גורר "התמכרויות קשות" בקרב המשתמשים בהם, לרבות אובדן שליטה וגלישה גם אל אתרים פורנוגרפיים.

"לא פעם אני מקנא בציבור החרדי שאזר אומץ לאסור את כל מכשירי הטלפון הפרוצים הללו והתירו רק 'טלפונים כשרים'", הוסיף הרב אליהו, שציין כי "הלוואי שאפשר היה לעשות כן גם בציבור הדתי-לאומי, זה היה מציל רבים רבים מנפילות למקומות אסורים".