הרב אבינר: חוק רב ראשי אחד הוא למטרה של חילון

הרב שלמה אבינר יוצא כנגד חוק רב ראשי אחד שאושר השבוע בוועדת השרים לחקיקה. "כוונת המבטלים היא שתפקיד נשיא בית הדין הרבניים יופקע מהרב הראשי ויועבר לשר המשפטים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/14 09:02 כב בשבט התשעד

הרב אבינר: חוק רב ראשי אחד הוא למטרה של חילון

הרב שלמה אבינר יוצא נגד חוק 'רב ראשי אחד', שעבר השבוע בוועדת השרים לחקיקה בתמיכה נלהבת של מפלגת הבית היהודי. בתשובה לשאלה בשו"ת סמס, שיתפרסם השבת בעלון 'עולם קטן', האם לא די ברב ראשי אחד מכיוון שאין הבדל גדול בין אשכנזים וספרדים, השיב הרב אבינר "כוונת המבטלים היא שתפקיד נשיא בתי הדין הרבניים יופקע מהרב הראשי ויועבר לשר המשפטים. כלומר מטרה של חילון".

הרב אבינר התבטא בחריפות נגד פיזור סמכויות הרבנות הראשית בין גופים רבניים שונים ואמר "זהו רעיון טוב בעיני הרפורמים, הקונסרבטיבים והקונסרבדוקסים שיוכלו לקבל סמכויות נישואים, גיור וגירושים. וכבר הזהיר על זה מרן הרב קוק".

גם הגוף הרבני החדש של ארגון צהר, שפורסם השבוע לראשונה ב'כיפה', לא נמלט מחיצי הביקורת, כשבתשובה לשאלה מה דעות בדבר הקמת הגוף הרבני האלטרנטיבי החדש לרבנות הראשית, שנקרא מועצת גדולי התורה, ענה הרב "אין כאן שאלה. 'דבר אחד לדור ולא שני דברים לדור'", ציטט כשהוא טוען שאין להעמיד גוף נוסף המהווה אלטרנטיבה על הרבנות. "ה' אמר ליהושע בן נון להכות על קודקודם של הזקנים שלא ירצו לקבל הנהגתו", הוסיף הרב ברמיזה לראשי הרבנות הראשית.