הרבנות הראשית: להימנע מגרימת צער לבעלי חיים במסגרת מנהג ה"כפרות"

בקריאה לציבור שפרסמה הרבנות הראשית, נכתב כי מי שנוהגים לבצע את מנהג "פדיון הכפרות" באמצעות תרנגולות, חייבים לדאוג לכך שלא ייגרם להם צער מיותר - קודם שחיטתם

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 11/09/13 10:36 ז בתשרי התשעד

הרבנות הראשית: להימנע מגרימת צער לבעלי חיים במסגרת מנהג ה"כפרות"
law_keven cc-by-sa, צילום: law_keven cc-by-sa

הרבנות הראשית לישראל פרסמה היום (ד‘) קריאה לציבור לקראת מנהג פדיון הכפרות ביום הכיפורים, בו הדגישו ברבנות את האיסור בגרימת צער מיותר לבעלי החיים - קודם שחיטתם.

”הננו פונים לכל המבצעים את מנהג "פדיון הכפרות" לפני יום הכיפורים על ידי תרנגולים, להקפיד על כך שבכל שלבי השינוע והאחזקה של העופות טרם שחיטתם על ידי שוחט מוסמך, שלא לגרום צער מיותר - ולעתים אף חבלה העלולה להטריף את העופות“, נכתב בהודעת הרבנות.

שלא לגרום צער מיותר (צילום: shutterstock)

בהודעה נטען כי יש להחזיק את העופות במקום מוצל ומאוורר הכולל מזון ומים, במתקן שלא יגרום לחבלה מחמת צפיפות מוגזמת או חוסר יציבות וכדומה. ”מניעת סבל מיותר מהעופות היא מעשה מתבקש ובסיסי בבחינת "ורחמיו על כל מעשיו" (תהלים, קמ"ה, ט'), "והלכת בדרכיו" (דברים כ"ח ט'), ובכך לא ייצא שכרו בהפסדו“, נכתב.

ברבנות הדגישו כי מי שמבקשים לאכול את העופות שנשחטו במסגרת פדיון הכפרות, חייבים להקפיד כי השחיטה בוצעה בידי שוחט מוסמך ומיומן, המשתמש בסכינים בדוקות כדין, וכי לאחר השחיטה בוצעה בדיקת העוף לפי ההלכה.