הרבנות: אל תתבלבלו בין פרווה לחלבי במשלוחי המנות

הרבנות הראשית קוראת לציבור לציין על כל מאפה במשלוח המנות אם הוא פרווה או חלבי, זאת כדי שלא להטעות את מקבלי המשלוחים ומבלי להכשילם בעבירה על הלכות הכשרות

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 21/02/13 14:35 יא באדר התשעג

הרבנות הראשית קוראת לציבור להקפיד על הפרדה בין מאכלים חלביים לפרווה במשלוחי המנות. שתיים ממצוות חג הפורים הן חלוקת משלוחי מנות, וכן עריכת סעודה חגיגית, זכר למשתה המתואר במגילת אסתר.

ישראלים רבים נוהגים לאכול מאכלים בשריים בסעודת הפורים; ומנגד - נהוג למלא את משלוחי המנות במיני מתיקה כיד המלך - פרווה וחלביים כאחד.

בעניין זה, מוצרי מאפה יוצרים בעיה מיוחדת: אזני המן, קרואסונים ובורקסים מסוגים שונים משווקים היום הן במילוי חלבי והן במילוי פרווה, ולעתים אף נעשה שימוש בחומרים חלביים גם בבצק המעטפת. לרוב המאפים מונחים במשלוחי המנות ללא אריזה, עליה מצויין אם הם חלביים או פרווה. הבעיה מתעוררת גם במאכלים תוצרת בית.

עקב כך קוראת הרבנות הראשית לישראל לציבור הרחב: בחרתם למלא את משלוח המנות במאפים? ציינו בצורה ברורה לגבי כל מאפה אם הוא פרווה או חלבי. ניתן לעשות זאת באמצעות דגלונים קטנים על קיסם, מדבקות קטנות, שקיות עם פתקים - וכל פיתרון יצירתי אחר שייאפשר למקבלי המשלוחים ליהנות ממשלוחי המנות, מבלי חשש להיכשל בעבירה על הלכות הכשרות.