הפתרון לטרור? קריאת שמע עולמית

יוזמה חדשה רוצה לאחד יהודים רבים ככל האפשר לקריאת שמע משותפת ברחבי העולם ביום רביעי הקרוב "רק ביחד ננצח את הטרור"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 14/03/16 10:22 ד באדר ב'

הפתרון לטרור? קריאת שמע עולמית
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ביום רביעי הקרוב, ז' אדר ב' 16.3 בשעה 9 בערב שעון ישראל תערך קריאת שמע עולמית בה ישתתפו ברחבי העולם מאות אלפי בני אדם. "רק ברוסיה יותר מ-150 קהילות ישתתפו באירוע ואנחנו מצרפים בכל יום קהילות רבות נוספות שרוצות להיות חלק מהעניין", אומרת גרוסמן מ'מרכז יהדות', ממארגני היוזמה.

"לנוכח המצב הקשה של גל הטרור שמכה בנו מידי יום והאסונות אנחנו חייבים להתאחד ולצעוק יחד שמע ישראל כדי שהקדוש ברוך הוא יגאל אותנו מכל הצרות", היא מוסיפה בהתלהבות.

מדובר כאמור ביוזמה של 'מרכז יהדות' שפועל במתחם קבר דוד המלך ומפעיל גם את אירועי מלווה המלכה אליהם מגיעים מידי מוצאי שבת מאות בני אדם. המרכז יעשה קודם לכן הכנסת ספר תורה לקבר דוד המלך וקריאת שמע תהיה שיא האירוע. "קיבלנו טלפונים מדתיים, חילונים, מסורתיים מכל גווני הקשת של עם ישראל כולם רוצים לזעוק יחד את ההמנון שלנו - שמע ישראל", אומרת גרוסמן.

[embed]

]

לטענתה היוזמה קיבלה תמיכה רחבה גם בקרב רבנים מכל החוגים, "אין רב שלא יתמוך בקריאת שמע ישראל פשוטה שתעשה על ידי כמה שיותר יהודים", היא אומרת בחיוך.

במרכז יהדות הצליחו להביא לסיקור של האירוע שישודר בצורה חיה בתחנות הרדיו החרדיות קול חי וקול ברמה והם מקווים שהפרסום יביא יהודים רבים ככל האפשר. "רק ביחד ננצח את הטרור - זו הסיסמא שבחרנו ואנו מאמינים בה וקוראים לכולם להצטרף ליוזמה ולקרוא יחד אתנו שמע ישראל", אומרת גרוסמן.