הלכות הרב אליהו לתלמידים

ספר חדש ירכז הלכות קצרות שכתב הרב אליהו זצ"ל בתשובות לשאלות תלמידים. מתוך תשובותיו ניתן להכיר את גישתו לחינוך. ולא, אסור להעתיק במבחנים

חדשות כיפה אורי פולק 28/04/11 00:00 כד בניסן התשעא

הלכות הרב אליהו לתלמידים

משרד החינוך באמצעות המנהל לחינוך דתי ובשיתוף מכללת "אורות ישראל", החליטו להקדיש את כתב העת "שמעתין", העוסק בענייני חינוך למקצועות קודש, לזכר הרב מרדכי אליהו זצ"ל. ההחלטה הניבה ביחד ספר שעוסק בהגותו של הרב אליהו ובגישתו לנושאי חינוך שונים.

בין היתר מאגד הספר התייחסויות הלכתיות של הרב לשאלות חינוכיות העומדות על סדר היום, כמעין "קיצור שולחן ערוך" מזורז לתלמידים. בתשובות שכתב בשנים שלפני מותו, מתייחס הרב אליהו לשאלות שהעבירו אליו תלמידים, דוגמת - האם מותר להעתיק במבחן? מה סמכותו של רב בית הספר? האם מותר לבנות לעצור טרמפים? והאם מותר להלשין על חברה?

את הספר ערך הרב מנחם מקובר, מרצה במכללת "אורות ישראל" להוראת מקצועות הקודש ומומחה בעל שם בנושא בית המקדש. הוא מציין כי המחשבה שקדמה לספר הייתה נעוצה בעובדה כי "הרב מרדכי אליהו זצ"ל, היה מחנך אדיר שראה חשיבות רבה בנושא קירוב לבבות וחינוך הנוער. עד כדי כך שכשהיה בא אליו נער במצוקה ומבקש את עזרתו, היה מקדיש את כל כולו לנער, גם אם היו מחכים לו באותו זמן אנשים נכבדים. גישתו בחינוך אותה ניתן ללמוד מהספר הייתה נתינת מסרים ברורים והקפדה על קלה כבחמורה בלי פשרות, תוך קירוב לבבות וקירוב הנוער לתורה עם הרבה מתיקות ונועם".

עורכי הספר מקווים להשיק אותו בשבועות הקרובים באתר המכללה ולהציע אותו להורדה ללא תשלום - בתקווה כי מורים ומחנכים יעשו בו שימוש במהלך שיעורי חינוך ו"מחשבת ישראל" שיילמדו בבתי הספר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן