היהודים על המפה

משרד התיירות הוציא מפה חדשה, שמסבירה לתיירים על עיר הבירה, ומדגיש את מיקומן של ישיבות ואתרים דתיים שקדושים לעם היהודי. אתרים של דתות אחרות כמעט ולא מופיעים ועתון 'הארץ' הזדעק

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 05/04/16 10:32 כו באדר ב'

היהודים על המפה

משרד התיירות רוצה להסביר לעולם על המקומות היהודיים בירושלים: במפה רשמית שמחלק בימים אלה המשרד לתיירים לא יהודים שבאים לעיר העתיקה בירושלים, מופיעים עשרות בתי כנסת וישיבות.

המפה המצוירת, הכתובה באנגלית, כוללת רשימה של 57 אתרי ביקור בעיר העתיקה. לצד כנסיית הקבר, הכותל המערבי והר הבית מופיעים מקומות כמו בית ויטנברג, בית אליהו, בית צה"ל, בית דנון, בית חברון, בית רעות, בית גורי, בית חב"ד ועוד. עורכי המפה השתמשו בשפה העברית, גם כאשר מדובר במקומות שיש להם שם ערבי יותר מוכר. כך, למשל, באזור הר הבית רשומים השמות העבריים של המקום: הר הבית והר המוריה וכן Temple Mount.

גם מחוץ לגבולות העיר העתיקה, משרד התיירות לא שוכח את ההתיישבות, ומדגיש אזורים בהם מתגוררים יהודים. בהר הזיתים מצוינת השכונה בשם "מעלה זיתים" יחד עם ציור.

עתון 'הארץ' שחשף את המפה השווה בין מספרי האתרים של הדתות השונות ואפילו ציין שגיאות כתיב בשמות האתרים ובתרגומם. טענתו העיקרית הייתה כי אם המפה מיועדת לתיירים הגיוני יהיה להציג בפניהם את האתרים שמעניינים אותם כמו: הו'ייה דלרוזה' או כנסיות שונות ברחבי העיר המושכות אליהן אלפים רבים של תיירים וצליינים מדי שנה.

ממשרד התיירות נמסר בתגובה ל'כיפה' על מהלך ההסברה: "משרד התיירות של מדינת ישראל עומד מאחורי המוצג במפה. המפה, אשר הופקה בשיתוף פעולה עם מורי דרך ובהתחשב בהמלצותיהם ובניסיון הרב שצברו, היא מפה שימושית ונוחה המפרטת את האתרים המרכזיים לתייר. מאז שהופצה, שירתה המפה בצורה מצוינת ולשביעות רצונם מאות אלפי תיירים אשר ביקרו במקום".