דיון סוער בוועדת הפנים: אף משרד ממשלתי אינו נוטל אחריות על הכותל הקטן

מי אחראי על הכותל הקטן? היועץ המשפטי לממשלה טוען שהאחריות מוטלת על הקרן למורשת הכותל, משרד המשפטים טוען שהאחריות מוטלת על המשרד לשירות דת. בפועל המקום נשאר מוזנח

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/06/14 12:30 כז בסיון התשעד

דיון סוער בוועדת הפנים: אף משרד ממשלתי אינו נוטל אחריות על הכותל הקטן
Deror Avi, ויקיפדיה, צילום: Deror Avi, ויקיפדיה

מי האחראי על הכותל הקטן? לשאלה זו נדרשו חברי וועדת הפנים של הכנסת הבוקר (ד'), והתוצאות עגומות. בעת סקירת סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן אודות פעילות משרדו התגלה כי הכותל הקטן אינו נכלל כמקום קדוש בחוק המקומות הקדושים, זאת לעומת הכותל המערבי, דבר אשר בפועל גורם להזנחת המקום.

במהלך הדיון הציע סגן השר ליו"ר הוועדה ח"כ מירי רגב, לבדוק כיצד ניתן לקדם את הגדרתו של הכותל הקטן כמקום קדוש. "נשמח לקבל אחריות לטיפול בכותל הקטן, אך לפי עמדת היועץ המשפטי לממשלה האחריות לכותל הקטן מוטלת על מי שדואג לכותל המערבי - הקרן למורשת הכותל שכפופה למשרד רה"מ", טען. סגן השר בן דהן הדגיש ואמר כי יש לטפל בנושא הכותל הקן ולהפסיק את החרפה שמתרחשת שם".

נציג משרד המשפטים, עו"ד איגי פז, טען לעומתו כי בשנת 2013 האחריות לכותל חזרה למשרד לשירותי דת. מהדיון עלה שאף משרד ממשלתי אינו מקבל אחריות על הכותל וח"כ מירי רגב קבעה כי תפנה ליועץ המשפטי למשלה על מנת שיבהיר יזה משרד ממשלתי אחראי לכותל המערבי ולכותל הקטן.

ח"כ מירי רגב טענה מצידה כי על פי הבנתה החוק קובע בבירור שהכותל הקטן שייך לכותל המערבי והמשרד האחראי לשתי מקומות אלו הוא המשרד לשירותי דת. "אף אחד לא ישתין על הכותל הקטן, אני מבקשת מסגן השר לטפל בנושא.