בצורת: הרבנים הראשיים קוראים להתפלל על הגשמים

הרבנים הראשיים קוראים לציבור להתפלל לגשם, זאת "בשל עצירת הגשמים, שלצערנו איננו זוכים השנה עד עכשיו לברכת שמים בגשמי ברכה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 28/11/13 14:11 כה בכסלו התשעד

בצורת: הרבנים הראשיים קוראים להתפלל על הגשמים
המועצה האזורית שומרון, צילום: המועצה האזורית שומרון

הרבנים הראשיים לישראל, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, קוראים היום (ה‘) לציבור להתפלל על הגשמים, זאת לאור הבצורת שפוקדת את ישראל בחודשים האחרונים, עם החורף המבושש מלבוא.

במכתב שהפיצו הרבנים הראשיים נכתב כי ”בשל עצירת הגשמים, שלצערנו איננו זוכים השנה עד השתא לברכת שמים בגשמי ברכה, לפיכך הננו פונים לתושבי ארצנו להוסיף בתפילתם תפילת הגשם“.

הרבנים מציינים כי בני ספרד יאמרו בשבתות בעת פתיחת ההיכל את תפלת "אל חי יפתח וכו''". ”אם יכולים יאמרו כן גם בשני וחמישי, אם אין הדבר גובל בטורח צבור“, כתבו הרבנים. לאשכנזים, ציינו ברבנות הראשית, יש לומר את תפילת ”ועננו בורא עולם“ בתפילת ”שומע תפילה“ ובסוף התפילה להוסיף את פרק ק“ל בתהילים.

כלפה יזם: תפילה למען הגשמים

בתוך כך, חבר הכנסת זבולון כלפה, יו"ר השדולה החקלאית בכנסת, יזם עצרת תפילה למען ירידת גשמים שתיערך בזאת חנוכה בכותל המערבי בשעה 16:00. הרב הראשי הרב דוד לאו הודיע כי יגיע לעצרת.

חקלאים רבים ששוחחו עם ח"כ כלפה בשבועות האחרונים, סיפרו לו על הציפייה הדרוכה לגשם. הגשם המתעכב מלחיץ בעיקר את מגדלי החיטה - השדות שנזרעו בשבועות האחרונים ממתינים בצימאון לגשם הראשון.

”התפילה לגשם היא דבר שמאחד את כולנו, חילונים ודתיים, עירוניים וכפריים, כולנו יחד צריכים להתאחד בתפילה ובתחינה לבורא עולם שיפתחו ארובות השמיים וירדו לנו גשמי ברכה“, אמר היום כלפה, ”הרבה קיבוצניקים לא דתיים פנו אליי וביקשו שאתפלל עבורם, אני מתפלל אבל גם מאמין שתפילה באחדות מסוגלת יותר ופותחת שערי שמיים“.