"בית הלל": לעודד ולתמוך בקריאת מגילה של נשים לנשים

ארגון הרבנים פרסם פסק הלכה המעודד קריאת מגילת אסתר על ידי נשים - לנשים, זאת במקומות בהם הקריאה הנפרדת לא תפגע באחדות הקהילה או באפשרות למניין רחב יותר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 03/02/13 10:38 כג בשבט התשעג

"בית הלל": לעודד ולתמוך בקריאת מגילה של נשים לנשים
wotashot-cc-by-nd, צילום: wotashot-cc-by-nd

ארגון הרבנים ”בית הלל“ מארגן רשימה ארצית של מקומות בהם יוכלו נשים להצטרף למנייני נשים שיקראו יחד עם מגילת אסתר בפורים. הארגון פרסם היום (א‘) פסק הלכה שטוען כי יש לעודד את קריאת המגילה על ידי נשים, ובעמוד הפייסבוק של ”בית הלל“ הושקה רשימה מתעדכנת של מקומות בהם ניתן למצוא מניינים כאלו.

בפסק ההלכה שפורסם על ידי ”בית הלל“ נטען כי ”מצד ההלכה הפסוקה יש לעודד ולתמוך בקריאת מגילה של נשים לנשים“. עם זאת, בפסק הובהר כי ”מטרתה העיקרית של קריאת המגילה היא פרסום הנס. בעניין זה ככל שהקריאה המונית יותר כך ייטב - "ברוב עם הדרת מלך". לפיכך לא רצוי לקיים קריאות מגילה נפרדות (לא של נשים ולא של מנינים קטנים) במקומות בהן הדבר מביא לפיצול הקהילה (אלא אם כן הדבר נעשה במקום שאי אפשר לשמוע היטב את קריאת המגילה מחמת הציבור הגדול והרועש)“.

ב“בית הלל“ טוענים כי ”בקהילות רבות ממילא מתקיימת קריאה נפרדת לנשים מושם צורכי המשפחה, ובמקומות אלו ודאי שיש להתיר קריאה של נשים לנשים. ייתכן והדבר אף יעודד נשים נוספות אשר לא מגיעות לשמוע את המגילה להצטרף“.

לדעת רבני הארגון, ”אם הדבר עשוי לעורר מחלוקת קהילתית, שהדבר צריך להיעשות בחכמה בסובלנות ובמתינות כולל מוכנות לוותר, וזאת מתוך ראיית אחדות הקהילה כערך עליון“. ב“בית הלל“ ביקשו לחזק בפסק ההלכה את המדרשות לנשים המקיימות בפורים קריאה חגיגית בה משתתפות תלמידות ובוגרות המדרשה, בטענה כי מציאות זו מאפשרת לקיים את המצווה ”ברוב עם“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן