איפה אלוהים היה בשואה?

הרב שלמה אבינר מסביר כי "הוא לא רק היה, הוא גם החליט שתהיה שואה. למה? זאת איננו יודעים, אבל אנו נותנים בו אמון ומקווה שזה לטובה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 20/12/12 13:44 ז בטבת התשעג

איפה אלוהים היה בשואה?

אז, איפה הקב“ה היה בשואה? לרב שלמה אבינר, ראש ישיבת ”עטרת כהנים“ בירושלים, יש תשובה ברורה: ”ודאי הוא היה. יתר על כן, הוא שהחליט שתהיה שואה“.

במאמר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעלון ”מעייני הישועה“, לקראת יום הקדיש הכללי שיחול ביום ראשון הקרוב, מתייחס הרב אבינר לשאלה האמונית הקשה ותוהה: ”וכי הגרמנים החליטו וריבונו של עולם לא ידע על כך מראש, ועמד חסר אונים מולה? ריבונו של עולם החליט. למה? זאת איננו יודעים. כפי שהחליט שחמלניצקי הרשע ירצח אלפי יהודים, ושההורים יזרקו בעצמם את תינוקותיהם ליאור, שזה אולי גרוע יותר. כמובן, אין זה פותר את המצרים מאחריות כפי שמסביר הרמב"ם“.

”הקב“ה החליט שתהיה שואה אלא ש"מגלגלין זכות על ידי זכאי וחובה על ידי חייב" (מס' שמחות ח'), ריבונו של עולם החליט שנצא ממצרים, ולולא משה רבנו, היה מוצא שליח אחר. וכן היה מוצא מישהו אחר להוריד את התורה וכן להחליף את יהודה המכבי“, כתב הרב אבינר, שהסביר כי ”כאשר ריבונו של עולם מחליט להשפיע טובה - תמיד יש מתנדבים וכן להפך, אך למה החליט ה‘ על שואה, זאת איננו יודעים“.

”שמא תשאלו האם אין לריבונו של עולם דרכים אחרות? ודאי יש לו אין סוף דרכים. איננו יודעים למה הוא בחר בדרך זו ולא אחרת. רק אחרי מעשה ה', לפעמים אנו מבינים למפרע את מעשיו ולפעמים איננו מבינים. אנו נותנים בו אמון“, סיכם הרב אבינר.